Casino spel i c-programmering
Nya casino webbplatser för att spela med riktiga pengar
I sådana fall, referens projekt alltid komma till hands. C-och C++ - projekt publicerade på vår webbplats kommer att lära dig hur du ska komma igång, ge dig idéer och frågor rörande ditt projekt, och vässa dina kunskaper i programmering i C och C++. Här hittar du korta och enkla såväl som långa och komplicerade projekt. C-projekt: C-projekt värvning nedan är mini-projekt, mini-spel, och små applikationer. De flesta av dessa projekt använder funktioner, filhantering och data struktur på ett effektivt sätt. Försök att analysera och förstå källkoden för dessa projekt, och du kommer att lära dig att lägga till, ändra, visa, söka och ta bort data med hjälp av en fil för att skapa ett liknande projekt. I vissa stora och något komplicerat projekt, kommentarer finns i flera rader källkod för att hjälpa dig att förstå projektet bättre. Gym management system. Boende på vandrarhem system.
Casino spel i c-programmering
C/C++ - projekt med öppen källkod. Din sökning för komplett och felfri projekt i C och C++ slutar här! Här, vi har bett alla mini - projekt, projekt, spel och applikationer byggda med hjälp av C-och C++ - programmering language — dessa är de projekt som publiceras på vår webbplats eller som finns hos oss just nu. Du kan ladda ner alla dessa projekt (med källkod) gratis, se till att kontrollera deras individuella post beskrivning också. Första sak, de flesta studenter lära sig C och C++ som första programmeringsspråk. De blir snabbt kunna skriva program som innehåller funktioner, arrayer och pekare, filhantering och data struktur, etc. Men, när det kommer till att bygga ett mini - spel, en applikation eller ett litet projekt, som innehåller alla dessa funktioner i ett kompakt program blir svårt.
Ladda ner olika C++ - program källa koder gratis. C++ - projekt för klass XI, XII och i högre grad klasser. Du kan även begära att dina egna C++ - projektet här.
C++ - projekt om casino spel. I det här projektet, jag kunde genomföra samverkan av ipod-process (SP) med kommunikation buss process (CBP) via socket-programmering.
9. Casino spel i C++. Njut och be om koden för lätt grader;) casino spel C++ introduktion till C++ : sparky motor (hur man gör ett spel motor). Snälla hjälp mig jag behöver koder för en tre hjuls casino spel i c++ builder. Ditt program kraschar om användaren inte matar in ett heltal på huvudmenyn. Sub-funktioner, roulette01() och slots01(), bör inte kalla main(). Main() har redan en slinga i det, så kan du bara gå tillbaka; från dem för att komma tillbaka till main().. (uppdateras för C++11/C++14) en introduktion till programmering med hjälp av C++ - av skaparen av den inledande, med tidigare erfarenhet av programmering до $600; junior java-utvecklare ( mobile casino) в playtech; junior.
I sådana fall, referens projekt alltid komma till hands. C-och C++ - projekt publicerade på vår webbplats kommer att lära dig hur du ska komma igång, ge dig idéer och frågor rörande ditt projekt, och vässa dina kunskaper i programmering i C och C++. Här hittar du korta och enkla såväl som långa och komplicerade projekt. C-projekt: C-projekt värvning nedan är mini-projekt, mini-spel, och små applikationer. De flesta av dessa projekt använder funktioner, filhantering och data struktur på ett effektivt sätt. Försök att analysera och förstå källkoden för dessa projekt, och du kommer att lära dig att lägga till, ändra, visa, söka och ta bort data med hjälp av en fil för att skapa ett liknande projekt. I vissa stora och något komplicerat projekt, kommentarer finns i flera rader källkod för att hjälpa dig att förstå projektet bättre.
50+ C/C++ - projekt med öppen källkod. En lista över projekt, mini-projekt, spel, och projektidéer i C & C++ - programmering språk.
Matsal management system i C++. Casino spel i C++. Digital klocka i C++.
Casino spel finns ett antal gissa-spel utvecklat i C++. I det här spelet spelaren att gissa ett tal mellan 1 och 10 och satsningar med ett belopp. Casino spel : antal gissa programmet.. Allmänhet C++ - programmering. Jag försöker skapa en casino spel med funktioner som tillåter användaren att spela något av 4 spel så många gånger som de vill. Det första spelet är hög-låg där datorn genererar ett slumptal mellan 1 och 10 och användaren försöker att gissa om 2: a random.. 23>> CASINO SPEL datavetenskap C++ - projekt för klass 12 & 11.
25>> OOP undervisning projekt (hur man lär sig OOP(object oriented programming) av KPP). 26>> cricket betyg underhåll. C++ - projekt för klass 11 &12. Примеры программ C++. Чтобы использовать примеры, скачайте и используйте один из редакторов.
Jag intende mitt arbete för nybörjare i C++ - programmering.
C++ - projekt: precis som C-projekt, C++ - projekt värvning nedan är mini projekt – små spel och applikationer. De är bra för nybörjare som letar efter referens projekt för att skapa ett C++ - mini - projekt av sina egna. Vissa avancerade projekt inom C och C++: dessa är några projekt med större räckvidd, genom att utnyttja den avancerade aspekter och grafik av C och C++ - programmering. Mer C-och C++ - projekt: projekt som du! Vi har inte haft tid att publicera dessa projekt, så ska vi bara ge en länk för nedladdning till de som nämns nedan. Copter spel (med hjälp av allegro) i cballoon skytte spel i C++matsal management system i C++casino spel i C++digital klocka i C++minne spel i C++music store management system i C++skolan avgift utredning management system i C++blanda spel i C++ormar och stegar spel i C++sudoku spel i C++telefon fakturering system i C++travel agency management system i C++downloadnote: C/C++ projekt som nämns i denna lista har inte kontrollerats och felsöks för fel. Så, det är upp till dig att hitta och ta bort dessa fel (om det finns)!
C och C++ mini projekt idéer: om du ska bygga ett mini - projekt på egen hand i C eller C++ språk, här är några bra projekt ämnen och idéer: flygbolag bokningssystem. ATM banksystemet. Cafeteria order management system. Bilförsäkring-system. Biluthyrning system.
Kläder butik management system. Högskola management system.
Gym management system. Boende på vandrarhem system.
Human resource management system. Röran management system. Filmen biljett och bokningssystem.
Apotek management system. Studenternas närvaro management system. Supermarket management system.
Projekten är indelade i olika rubriker bara för tydlighetens skull. Så, om du är en nybörjare på att göra ett projekt, att försöka förstå och analysera en mini-projektet, innan man går vidare till att utveckla ett projekt av större omfattning och tillämpning.
De flesta av mini-projekt här sammanställs i code: :blocks. IDE, så kör program i andra sammanställa plattformar, såsom turbo C/C++ kan ge fel (såvida det inte anges på annat sätt i inlägget beskrivningar för respektive projekt). Om du funderar på att skicka in dessa projekt som din högskola mini projekt, skulle vi vilja rekommendera dig att göra vissa ändringar i projektet källkoden innan du skickar dem. Det finns alltid några rum för att lägga till nya funktioner och göra projektet ännu bättre en.
Vi är alltid lägga till fler och fler projekt, så bokmärk denna sida för att hålla dig uppdaterad med de senaste C-och C++ - projekt som publiceras på denna webbplats. Vi hoppas att dessa projekt kommer att tjäna dig som referens projekt och vägleda dig mer än tillräckligt för att hjälpa dig att bygga en C/C++ - projekt av din egen.
Obs: om du har utvecklat ett projekt i C eller C++ och vill dela den, koden med C är rätt plats! Skicka oss bara källkoden och en kort sammanfattning av projektet på codewithc. Dessutom, om du har ett projekt på begäran, kan du maila oss eller tala om dina frågor i kommentarerna nedan.
Text-baserat casino spel
Jag har gjort denna lilla text-baserat casino spel i C++. Hur kan jag förbättra den? Vara så kräsen som du vill.
2 svar 2
- Din namngivning behöver en hel del arbete. Framför allt är det en mycket dålig idé att namnge dina enheter med numeriska suffix, att inte förklara till alla vad de ska göra (det visar att de är släkt, men inte hur, och definitivt inte hur de skiljer sig från varandra i funktion).
- Alla dina variabler är globala. Detta är mycket dålig form. Variabler bör ha minsta möjliga omfattning, så det är tydligt uppenbar där de används och vad de används till. Det finns ett antal sätt att ta itu med globala tillstånd; men på denna nivå det bör nog bara vara en struct som skickas runt.
- Du har fått en del onödig kod. Det finns ingen anledning för input = 1; i det första fallet.
- Du bör inte använda exit(0) såvida du inte har en anledning till det. Avkastning fungerar perfekt för att ha återvänt från main() .
- Lita inte på systemet() för att styra användargränssnittet. Det gör att din kod omöjligt att hamn. Åtminstone göra hjälpare funktioner för vart och ett av de uppgifter så att du bara behöver byta ut den kod som en gång i varje helper funktionen.
- Ditt program kraschar om användaren inte matar in ett heltal på huvudmenyn.
- Sub-funktioner, roulette01() och slots01() , bör inte kalla main() . Main() har redan en slinga i det, så kan du bara gå tillbaka; från dem för att komma tillbaka till main() .
- På samma sätt, roulette01() och slots01() bör utformas med en ögla, så att du inte har funktioner rekursivt anrop varandra.
- Idealiskt borde du helt separat logik av varje spel från användargränssnittet. En funktion som gör logik, en annan funktion kräver det och visar resultaten.
Jag har hittat ett par saker som kan hjälpa dig att förbättra din kod.
Kränk inte using namespace std
Att sätta using namespace std på toppen av varje program är en dålig vana som du skulle göra klokt i att undvika. Det är en alarmerande gemensam sak för nya C++ - programmerare att göra.
Inte anropa main
Enligt C++ ISO-standard avsnitt 3.6.1
Funktionen main) får inte användas inom ett program.
Så ditt program är tekniskt felaktigt. Snarare än att göra det på det sättet, helt enkelt återgå till main-om det behövs.
Undvik att använda globala variabler
Jag ser att ogiltiga används bara inom stora men det är deklarerade som s global variabel. Det är i allmänhet bättre att uttryckligen skicka variabler din funktion behöver eller förklara dem inom lämpligt minsta möjliga omfattning snarare än att använda det vaga implicit koppling av en global variabel.
Använd inte system("pause")
Det finns två skäl till att inte använda system("cls") eller system("pause") . Den första är att det inte är bärbara till andra operativsystem som du kanske eller kanske inte bryr sig om nu. Det andra är att det är ett säkerhetshål, som du absolut måste bryr sig om. Specifikt om vissa program är definierat och heter cls eller pausa ditt program kommer att köras som program i stället för vad du tänker, och att andra program kan vara vad som helst. För det första, isolera dessa i en separat funktioner cls() och pause() och sedan ändra din kod för att ringa till de funktioner i stället för systemet . Då skriva om innehållet i dessa funktioner för att göra vad du vill med C++. Till exempel:
Använda en meny objekt eller åtminstone en gemensam meny funktion
På ett antal ställen i din kod, du har något som liknar en meny. Din kod presenterar ett par alternativ och sedan ber användaren att välja en baserat på en ingång nummer. Snarare än att upprepa att koden på många ställen, att det skulle vara meningsfullt att göra det generiska. Bara snabbt strängar faktiskt att ändra, men den underliggande logiken i att presentera de val och be om input är alla samma. Det ser ut som om du är en början programmerare, och så kanske du inte har lärt dig om objekt ännu, men denna typ av upprepad aktivitet med tillhörande uppgifter som verkligen är väl lämpad för att objektorienterad programmering och det är något som C++ är mycket bra på att uttrycka.
Använda bättre funktion namn
Det namn du har valt är inte så illa, men slots01 och slots02 är dålig på namn. Vi kan dra slutsatsen att de har något att göra med slots, men vad? Namnet bör föreslå att.
Omstrukturering av kod
Konkurs() rutin anropas när användaren försöker att spela slots eller roulette, men skulle det mer meningsfullt att sätta dessa samtal inom främsta .
Överväg att använda en bättre random number generator
Det finns två problem med detta tillvägagångssätt. En är att det låg bitar av random number generator är inte särskilt slumpmässigt, så varken kommer actualcolour vara. På min maskin, det finns en liten men mätbar bias mot 0 till med det. Det andra problemet är att det inte är trådsäker, eftersom rand butiker dolt tillstånd. En bättre lösning, om din kompilator och bibliotek har stöd för det, skulle vara att använda C++11 `std::uniform_int_distribution. Det ser komplicerat, men det är faktiskt ganska lätt att använda.
Skapa en slot maskin spel i C#
Idag i C#, jag kommer att lära dig hur man skapar ett program som heter slot maskin spel.
Nu, låt oss börja denna tutorial!
1. Låt oss börja med att skapa ett windows-formulär i C# för denna tutorial genom att följa följande steg i microsoft visual studio: gå till arkiv, klicka på nytt projekt, och väljer windows-program.
2. Sedan lägger du bara på en knapp som heter button1 och märkt den som "SPIN". Infoga tre picturebox heter picturebox1,picturebox2, och picturebox3. Lägg även en timer som heter timer1. Du måste utforma din gränssnitt så här:
3. Infoga följande bildfiler till resurser i ditt projekt.
4. Lägg den här koden i din kod modul.
För fler frågor och behöver programmerare för din avhandling system i någon form av programmeringsspråk, är det bara att kontakta mitt nummer nedan.
Engr. Lyndon bermoy
DEN instruktör/systemutvecklare/android utvecklare/frilansande programmerare
Om du har några frågor, tveka inte att kontakt nummer eller e-mail nedan.
Mobil: 09488225971
fasta: 826-9296
E-post: [email protected]
Casino spel i c-programmering
Jag försöker skapa en casino spel med funktioner som tillåter användaren att spela något av 4 spel så många gånger som de vill.
Det första spelet är hög-låg där datorn genererar ett slumptal mellan 1 och 10 och användaren försöker att gissa om 2: a slumpmässiga nummer kommer att vara högre eller lägre än den första.
Det andra spelet är 21 där användaren har tilldelats två slumptal mellan 1 och 10 och bad att dra kort eller stanna. Då datorn genererar det egna slumpmässiga nummer mellan 16 och 23. Om det är över 21 användaren vinner, om det är lägre än 21, men högre än användarens, datorn vinner.
Det tredje spelet är craps om datorn frågar användaren om de vill satsa på "pass" eller "inte pass". Datorn genererar sedan två siffror mellan 1 och 6 (som representerar två tärningarna rullas) och visar dem för användaren.
Om summan av två tal är 2, 3 eller 12 (craps):
och användaren insats på "pass" - då användaren förlorar automatiskt.
Och användaren satsa på "nej", så användaren vinner automatiskt.
Om summan av två tal är 7 eller 11 ("naturliga")
och användaren insats på "pass" - då användaren automatiskt vinner.
Och användaren satsa på "nej", så användaren automatiskt förlorar.
Om summan inte är något annat (4, 5, 6, 8, 9, eller 10) sedan startar datorn i en loop, och upprepade gånger genererar nya tärningskast tills den nya tärningskast komma upp i samma summa som innan eller en summa av 7.
Om den nya tärningskast summor till 7
och användaren insats på "pass", då användaren förlorar.
Och användaren satsa på "nej", så användaren vinner.
Om den nya tärningskast matchar summan genereras på första turen,
och användaren insats på "pass", då användaren vinner.
Och användaren satsa på "nej", så användaren förlorar.
Det fjärde spelet är spåren där datorn ska generera slumpmässigt tre siffror mellan 0-9 och visar dem för användaren att se. Om alla tre av de siffror som är av samma, då spelet betalar 99 gånger vadslagning belopp (payoff = 99). Om bara två av tre match, då spelet ger 10 gånger din insats (payoff = 10).
Det är en femte möjlighet att köra testfall, som är tänkt att testa koden i programmet och göra saker som att:
validera bank
uppdatering bank med en seger
uppdatering bank med en förlust
uppdatering bank med ett negativt tal (bör resultera i ett felmeddelande)
uppmana användaren att bestämma hur många gånger de vill testa den slots fungerar
loopa igenom den ingående antal gånger
kalla spela slots spel med en slumpmässig insats
Och den 6: e alternativet är att lämna casinot.
Här är vad jag hittills:
#include
#include
#include
using namespace std;
Void huvudmenyn() < // Gives the user the starting menu
cout > bettingamount; // användaren skriver in den summa pengar de vill satsa här
> medan (bettingamount > gissning;
int compnum2 = rand() % 10 + 1;
Om (gissa == 'h' || gissa == 'H') <
om (compnum2 > compnum1)
resultat = true;
annat
resultat = false;
>
Else if (gissning == 'l' || gissa == 'L') <
om (compnum1 > > val;
Fall 1:
bool highlow();
break;
Fall 2:
getbet("välkommen till 21. Hur mycket pengar skulle du vilja att satsa på detta spel? $");
break;
Fall 3:
getbet("välkommen till craps. Hur mycket pengar skulle du vilja att satsa på detta spel? $");
break;
Fråga 4:
getbet("välkommen till slots. Hur mycket pengar skulle du vilja lägga ner? $");
break;
Skapa en slot maskin spel i C#
Idag i C#, jag kommer att lära dig hur man skapar ett program som heter slot maskin spel.
Nu, låt oss börja denna tutorial!
1. Låt oss börja med att skapa ett windows-formulär i C# för denna tutorial genom att följa följande steg i microsoft visual studio: gå till arkiv, klicka på nytt projekt, och väljer windows-program.
2. Sedan lägger du bara på en knapp som heter button1 och märkt den som "SPIN". Infoga tre picturebox heter picturebox1,picturebox2, och picturebox3. Lägg även en timer som heter timer1. Du måste utforma din gränssnitt så här:
3. Infoga följande bildfiler till resurser i ditt projekt.
4. Lägg den här koden i din kod modul.
För fler frågor och behöver programmerare för din avhandling system i någon form av programmeringsspråk, är det bara att kontakta mitt nummer nedan.
Engr. Lyndon bermoy
DEN instruktör/systemutvecklare/android utvecklare/frilansande programmerare
Om du har några frågor, tveka inte att kontakt nummer eller e-mail nedan.
Mobil: 09488225971
fasta: 826-9296
E-post: [email protected]
Casino spel i c-programmering
C/C++ - projekt med öppen källkod. Din sökning för komplett och felfri projekt i C och C++ slutar här! Här, vi har bett alla mini - projekt, projekt, spel och applikationer byggda med hjälp av C-och C++ - programmering language — dessa är de projekt som publiceras på vår webbplats eller som finns hos oss just nu. Du kan ladda ner alla dessa projekt (med källkod) gratis, se till att kontrollera deras individuella post beskrivning också. Första sak, de flesta studenter lära sig C och C++ som första programmeringsspråk. De blir snabbt kunna skriva program som innehåller funktioner, arrayer och pekare, filhantering och data struktur, etc. Men, när det kommer till att bygga ett mini - spel, en applikation eller ett litet projekt, som innehåller alla dessa funktioner i ett kompakt program blir svårt.
Ladda ner olika C++ - program källa koder gratis. C++ - projekt för klass XI, XII och i högre grad klasser. Du kan även begära att dina egna C++ - projektet här.
C++ - projekt om casino spel. I det här projektet, jag kunde genomföra samverkan av ipod-process (SP) med kommunikation buss process (CBP) via socket-programmering.
9. Casino spel i C++. Njut och be om koden för lätt grader;) casino spel C++ introduktion till C++ : sparky motor (hur man gör ett spel motor). Snälla hjälp mig jag behöver koder för en tre hjuls casino spel i c++ builder. Ditt program kraschar om användaren inte matar in ett heltal på huvudmenyn. Sub-funktioner, roulette01() och slots01(), bör inte kalla main(). Main() har redan en slinga i det, så kan du bara gå tillbaka; från dem för att komma tillbaka till main().. (uppdateras för C++11/C++14) en introduktion till programmering med hjälp av C++ - av skaparen av den inledande, med tidigare erfarenhet av programmering до $600; junior java-utvecklare ( mobile casino) в playtech; junior.
I sådana fall, referens projekt alltid komma till hands. C-och C++ - projekt publicerade på vår webbplats kommer att lära dig hur du ska komma igång, ge dig idéer och frågor rörande ditt projekt, och vässa dina kunskaper i programmering i C och C++. Här hittar du korta och enkla såväl som långa och komplicerade projekt. C-projekt: C-projekt värvning nedan är mini-projekt, mini-spel, och små applikationer. De flesta av dessa projekt använder funktioner, filhantering och data struktur på ett effektivt sätt. Försök att analysera och förstå källkoden för dessa projekt, och du kommer att lära dig att lägga till, ändra, visa, söka och ta bort data med hjälp av en fil för att skapa ett liknande projekt. I vissa stora och något komplicerat projekt, kommentarer finns i flera rader källkod för att hjälpa dig att förstå projektet bättre.
50+ C/C++ - projekt med öppen källkod. En lista över projekt, mini-projekt, spel, och projektidéer i C & C++ - programmering språk.
Matsal management system i C++. Casino spel i C++. Digital klocka i C++.
Casino spel finns ett antal gissa-spel utvecklat i C++. I det här spelet spelaren att gissa ett tal mellan 1 och 10 och satsningar med ett belopp. Casino spel : antal gissa programmet.. Allmänhet C++ - programmering. Jag försöker skapa en casino spel med funktioner som tillåter användaren att spela något av 4 spel så många gånger som de vill. Det första spelet är hög-låg där datorn genererar ett slumptal mellan 1 och 10 och användaren försöker att gissa om 2: a random.. 23>> CASINO SPEL datavetenskap C++ - projekt för klass 12 & 11.
25>> OOP undervisning projekt (hur man lär sig OOP(object oriented programming) av KPP). 26>> cricket betyg underhåll. C++ - projekt för klass 11 &12. Примеры программ C++. Чтобы использовать примеры, скачайте и используйте один из редакторов.
Jag intende mitt arbete för nybörjare i C++ - programmering.
C++ - projekt: precis som C-projekt, C++ - projekt värvning nedan är mini projekt – små spel och applikationer. De är bra för nybörjare som letar efter referens projekt för att skapa ett C++ - mini - projekt av sina egna. Vissa avancerade projekt inom C och C++: dessa är några projekt med större räckvidd, genom att utnyttja den avancerade aspekter och grafik av C och C++ - programmering. Mer C-och C++ - projekt: projekt som du! Vi har inte haft tid att publicera dessa projekt, så ska vi bara ge en länk för nedladdning till de som nämns nedan. Copter spel (med hjälp av allegro) i cballoon skytte spel i C++matsal management system i C++casino spel i C++digital klocka i C++minne spel i C++music store management system i C++skolan avgift utredning management system i C++blanda spel i C++ormar och stegar spel i C++sudoku spel i C++telefon fakturering system i C++travel agency management system i C++downloadnote: C/C++ projekt som nämns i denna lista har inte kontrollerats och felsöks för fel. Så, det är upp till dig att hitta och ta bort dessa fel (om det finns)!
C och C++ mini projekt idéer: om du ska bygga ett mini - projekt på egen hand i C eller C++ språk, här är några bra projekt ämnen och idéer: flygbolag bokningssystem. ATM banksystemet. Cafeteria order management system. Bilförsäkring-system. Biluthyrning system.
Kläder butik management system. Högskola management system.
Gym management system. Boende på vandrarhem system.
Human resource management system. Röran management system. Filmen biljett och bokningssystem.
Apotek management system. Studenternas närvaro management system. Supermarket management system.
Projekten är indelade i olika rubriker bara för tydlighetens skull. Så, om du är en nybörjare på att göra ett projekt, att försöka förstå och analysera en mini-projektet, innan man går vidare till att utveckla ett projekt av större omfattning och tillämpning.
De flesta av mini-projekt här sammanställs i code: :blocks. IDE, så kör program i andra sammanställa plattformar, såsom turbo C/C++ kan ge fel (såvida det inte anges på annat sätt i inlägget beskrivningar för respektive projekt). Om du funderar på att skicka in dessa projekt som din högskola mini projekt, skulle vi vilja rekommendera dig att göra vissa ändringar i projektet källkoden innan du skickar dem. Det finns alltid några rum för att lägga till nya funktioner och göra projektet ännu bättre en.
Vi är alltid lägga till fler och fler projekt, så bokmärk denna sida för att hålla dig uppdaterad med de senaste C-och C++ - projekt som publiceras på denna webbplats. Vi hoppas att dessa projekt kommer att tjäna dig som referens projekt och vägleda dig mer än tillräckligt för att hjälpa dig att bygga en C/C++ - projekt av din egen.
Obs: om du har utvecklat ett projekt i C eller C++ och vill dela den, koden med C är rätt plats! Skicka oss bara källkoden och en kort sammanfattning av projektet på codewithc. Dessutom, om du har ett projekt på begäran, kan du maila oss eller tala om dina frågor i kommentarerna nedan.
Roulette spel i C++
Jag är lite ny på C++ och undrar bara om någon kunde ge mig tips på hur jag kan göra min effektivare kod (jag har lagt en del kommentarer till koden för att hjälpa dig att förstå det bättre).
Är det en bra idé att använda switch-case s? Finns det något sätt jag kan använda fler funktioner/arrayer/tips?
2 svar 2
Eftersom det inte finns några slingor i din kod som inte väntar för användaren att ge lite input, det är nog sättet för tidigt att tala om effektivitet. Är din kod mätbart långsam? Går det att lämna dig hänga? Om inte, om inte du har en ovanlig behöver, spara på frågor om effektivitet för senare.
Så låt oss tala om några viktiga saker: läsbarhet och underhåll. Här är några tips på olika sätt för att förbättra läsbarhet och underhåll av din kod. Dessa är inte svåra regler att du ska aldrig gå sönder (särskilt en kommentar); de är riktlinjer på olika sätt för att göra ditt liv enklare som du bör lära sig att böja den när den riktlinje som gör saker och ting krångligt istället.
Jag hoppas att detta hjälper, även om det kan vara mycket att ta in allt på en gång. Känn dig fri att ställa följdfrågor och få andra åsikter.
Undvika redundans
Redundans kan visa sig i många former. Ett exempel på det är i din deklaration av matriser med hjälp av kod som int bettype[11] = <35, 17, 8, 11, 5, 2, 1, 1, 2, 1, 1>; . Om det är något speciellt med nummer 11, det finns ingen anledning att ringa upp det. Istället bara säga int bettype[] = <35, 17, 8, 11, 5, 2, 1, 1, 2, 1, 1>; som automatiskt kommer att fastställa storleken på matrisen för dig.
Detta kommer att hjälpa dig att undvika magiska siffror som inte betyder mycket senare. Efter alla, om någon frågar dig vad som är så speciellt med 11, skulle du tror att det är antalet tillgängliga typer insats? Men om de frågade vad bettypes.Storlek() menade, att det skulle vara lätt att svara.
Ett annat sätt redundans visar upp är i stora block för att upprepa kod. Till exempel, fall 1 och fall 2 har nästan samma kod. Faktum är att jag var tvungen att läsa det ett par gånger för att hitta den del som var annorlunda. Ibland kan detta vara bäst hanteras av refactoring och liknande delar av kod i funktioner och skicka parametrar till dem som styr hur de skiljer sig åt. Ibland är det bättre att bara extrahera delar som är identiska i enklare funktioner och använda dem. Jag kommer att beröra detta mer nedan, men jag verkligen inte har den svara.
Undvika förvirring
I koden kommenterade visar ett stort dollartecken , det finns en hel del avgjutningar från int till char så att cout skriver ut värdet som ett tecken. Men tecknen i fråga är inte helt ovanligt. Bara använda de faktiska tecken som du vill visa, till exempel att ersätta
Detta kommer inte bara att vara lättare att skriva eller uppdatera, kommer det att vara lättare att läsa.
Undvik kommentarer
Denna rekommendation är lite kontroversiellt, men det börjar att rikta din fråga om funktioner. Istället för att kommentera vad en rad av kod gör, kommentera hur ett block av kod gör något ovanligt. När du först börjar, allt verkar ovanlig, men så småningom kommer du att se mönster och behöver bara att kommentera saker som inte är gemensamma mönster.
Men då, istället för att kommentera vad ett block av kod gör, ge den ett namn i stället genom att lägga det i en funktion. Till exempel, du har flera fall där man frågar hur mycket man vill satsa på ett nummer, sedan slinga tills de kommer in ett giltigt nummer. Du kan extrahera denna slinga i en hjälpare funktion som denna:
Hitta någon annan kod som inte förändras mycket och extrakt som i funktioner också. Till exempel koden kommenterade kontrollerar om spelare vann eller förlorade sin insats , ser jag att skapa en funktion du skulle ringa så här:
När du gör dessa ändringar, idealiskt de delar som är olika kommer att börja med att stå ut, och de delar som är samma kommer att ha bra namn att berätta vad de gör, även om de inte har en kommentar. Och då kan du lättare undvika felaktiga kommentarer som fall 2 s kontrollera om numret är giltigt (mellan 1 och 36) som faktiskt kontroller för 33.
Du kan också undvika kommentarer som namnger konstanter. Istället för att starta med int bankaccount = 500 och sedan 500 rader senare refererar till 500 för att räkna ut din totala vinster, kanske förklara const int startingbankaccount = 500, och använda namn i stället för nummer på båda ställena. Om du bestämmer dig för att ändra den ursprungliga konto rikedom, detta bidrar också till att säkerställa att din slut sammanfattning är korrekt.
Undvik dåliga tärningar
Även om detta är en leksak program, och en person är osannolikt att spela tillräckligt länge för att fråga, rand() % max är en felaktig strategi för att generera slumptal. Det är bristfälligt på sätt som för subtil för mig att förklara (jag förstår det, men inte tillräckligt bra för att förklara det). Men stephan T. Lavavej vet det mycket bättre och förklarar det i en video som heter rand() anses skadligt, titta på den och använda den metod han rekommenderar om du vill ha ett mer likformigt fördelade slumptal.
Casino spel i c-programmering
Jag försöker skapa en casino spel med funktioner som tillåter användaren att spela något av 4 spel så många gånger som de vill.
Det första spelet är hög-låg där datorn genererar ett slumptal mellan 1 och 10 och användaren försöker att gissa om 2: a slumpmässiga nummer kommer att vara högre eller lägre än den första.
Det andra spelet är 21 där användaren har tilldelats två slumptal mellan 1 och 10 och bad att dra kort eller stanna. Då datorn genererar det egna slumpmässiga nummer mellan 16 och 23. Om det är över 21 användaren vinner, om det är lägre än 21, men högre än användarens, datorn vinner.
Det tredje spelet är craps om datorn frågar användaren om de vill satsa på "pass" eller "inte pass". Datorn genererar sedan två siffror mellan 1 och 6 (som representerar två tärningarna rullas) och visar dem för användaren.
Om summan av två tal är 2, 3 eller 12 (craps):
och användaren insats på "pass" - då användaren förlorar automatiskt.
Och användaren satsa på "nej", så användaren vinner automatiskt.
Om summan av två tal är 7 eller 11 ("naturliga")
och användaren insats på "pass" - då användaren automatiskt vinner.
Och användaren satsa på "nej", så användaren automatiskt förlorar.
Om summan inte är något annat (4, 5, 6, 8, 9, eller 10) sedan startar datorn i en loop, och upprepade gånger genererar nya tärningskast tills den nya tärningskast komma upp i samma summa som innan eller en summa av 7.
Om den nya tärningskast summor till 7
och användaren insats på "pass", då användaren förlorar.
Och användaren satsa på "nej", så användaren vinner.
Om den nya tärningskast matchar summan genereras på första turen,
och användaren insats på "pass", då användaren vinner.
Och användaren satsa på "nej", så användaren förlorar.
Det fjärde spelet är spåren där datorn ska generera slumpmässigt tre siffror mellan 0-9 och visar dem för användaren att se. Om alla tre av de siffror som är av samma, då spelet betalar 99 gånger vadslagning belopp (payoff = 99). Om bara två av tre match, då spelet ger 10 gånger din insats (payoff = 10).
Det är en femte möjlighet att köra testfall, som är tänkt att testa koden i programmet och göra saker som att:
validera bank
uppdatering bank med en seger
uppdatering bank med en förlust
uppdatering bank med ett negativt tal (bör resultera i ett felmeddelande)
uppmana användaren att bestämma hur många gånger de vill testa den slots fungerar
loopa igenom den ingående antal gånger
kalla spela slots spel med en slumpmässig insats
Och den 6: e alternativet är att lämna casinot.
Här är vad jag hittills:
#include
#include
#include
using namespace std;
Void huvudmenyn() < // Gives the user the starting menu
cout > bettingamount; // användaren skriver in den summa pengar de vill satsa här
> medan (bettingamount > gissning;
int compnum2 = rand() % 10 + 1;
Om (gissa == 'h' || gissa == 'H') <
om (compnum2 > compnum1)
resultat = true;
annat
resultat = false;
>
Else if (gissning == 'l' || gissa == 'L') <
om (compnum1 > > val;
Fall 1:
bool highlow();
break;
Fall 2:
getbet("välkommen till 21. Hur mycket pengar skulle du vilja att satsa på detta spel? $");
break;
Fall 3:
getbet("välkommen till craps. Hur mycket pengar skulle du vilja att satsa på detta spel? $");
break;
Fråga 4:
getbet("välkommen till slots. Hur mycket pengar skulle du vilja lägga ner? $");
break;
Casino spel i c-programmering
Beskrivning:denna C++ - program på TIC TAC TOE SPELET är ett enkelt sms: a bas spel. Detta program är utan grahics att fokusera på logik /algoritm som används i spelet. Två spelare kan spela detta spel.
Klicka på ladda ner projektet på knappen för att ladda ner zip-mapp som innehåller C++ - källkoden fil.
Banksystemet projekt
Beskrivning:denna C++ - program på banksystemet har konto classwith data medlemmar som kontonummer,namn,insättningar, uttag mängd och typ av konto. Kunddata lagras i en binär fil. En kund kan depositionsavgift och ta ut belopp på sitt konto. Användaren kan skapa, ändra och ta bort konto.
I detta banksystemet projektet, vi har inte använt graphicsto hålla programmet enkelt. Klicka på ladda ner projektet på knappen för att ladda ner zip-mapp som innehåller C++ - källkoden fil, prov-datafil(.Dat-fil), utgång skärm (.Doc-fil).
Bibliotek management system projekt
Beskrivning:denna C++ meny driven program på BIBLIOTEK MANAGEMENT SYSTEM har boken och student klass med data medlemmar som bok nr, bookname, authorname. Böcker poster är lagrade i en binär fil. En student kan fråga bok och sätta den inom 15 dagar. Student är tillåtet att utfärda en bok. Student poster lagras i binär fil. Administratören kan lägga till, ändra eller ta bort post.
I detta projekt har vi inte använt graphicsto hålla programmet enkelt. Klicka på ladda ner projektet på knappen för att ladda ner zip-mapp som innehåller C++ - källkoden fil, prov-datafil(.Dat-fil), utgång skärm (.Doc-fil).
Student report card-projekt
Beskrivning:denna C++ mini-projekt på STUDENT REPORT CARD har student klass med data medlemmar som rulla nr, namn, varumärken och kvalitet. Medlem funktioner i denna klass används för att ta emot / visa detaljer studenter och en funktion för att beräkna grad bygger på poäng som erhållits av student. Student poster lagras i binär fil.
Denna meny driven program visar läsa, skriva, söka, ändra och ta bort verksamhet i binär fil. Klicka på ladda ner projektet länken för att ladda ner zip-mapp som innehåller C++ källkod och data fil.
Stormarknad fakturering projekt
Beskrivning:denna C++ meny driven program på STORMARKNAD FAKTURERINGSSYSTEM har produkt klass med data medlemmar som produkt nr, namn, pris, antal, skatt, rabatterade. Produkt information lagras i en binär fil. En kund kan köpa produkten och sin faktura genereras. Administratören kan skapa, ändra, visa och ta bort produkt in.
I detta projekt har vi inte använt graphicsto hålla programmet enkelt. Klicka på ladda ner projektet på knappen för att ladda ner zip-mapp som innehåller C++ - källkoden fil, prov-datafil(.Dat-fil), projekt-fil(.Doc-fil).
Hangman spel projekt
Beskrivning:i spelet hänga gubbe, datorn väljer ett ord på måfå från en lista av ord. Detta ord är svaret. Spelaren försöker att gissa ordet genom att gissa en bokstav i taget. När användaren gissar på en bokstav som finns i svaret, alla förekomster av brevet avslöjas för användaren. Spelet avslutas när användaren har gissat varje bokstav i ordet, innan han når det tillåtna antalet strejker.
Detta program är en interaktiv hangman spel. Fokus är att använda och manipulera strängar och slingor. Klicka på ladda ner projektet på knappen för att ladda ner zip-mapp som innehåller C++ - källkoden fil.
Casino antalet gissningslek
Beskrivning:denna C++ - program på CASINO SPEL är ett enkelt sms: a bas antalet gissningslek.Vi har använt förfarande tillvägagångssätt att utforma detta spel. I denna gissningslek spelare kan sätta in sina pengar för att spela. Från detta belopp han kan satsa på ett nummer mellan 1 till 10. Om han vinner får han 10 gånger av pengar på annat sätt förlorat sina pengar.
I detta projekt har vi använt programmering begreppet göra..Samtidigt för inmatning, validering, användardefinierad funktion, bibliotek funktion som rand() etc. Klicka på ladda ner projektet på knappen för att ladda ner zip-mapp som innehåller C++ - källkoden filen, ut skärmen (.Doc-fil).
Orm och stege spel projekt
Beskrivning:denna C++ - program på ORM OCH STEGE SPELET är ett enkelt sms: a bas spel.Vi har använt förfarande orienterad metod för att utveckla det här spelet. Detta program är utan grahics att hålla programmet enkelt för nybörjare. Två spelare kan spela detta spel och spelare som cross 100 första är vinnare.
I detta projekt har vi använt programmering vilja byta..Fall, ring genom hänvisning, bibliotek funktion som slumpa(), random() etc. Klicka på ladda ner projektet på knappen för att ladda ner zip-mapp som innehåller C++ - källkoden filen, ut skärmen (.Doc-fil).
Casino spel i c-programmering
Så jag har nyligen fått ett nytt uppdrag i klass för att skapa en blackjack program. Jag har varit ute en hel del klasser och det har påverkat min förmåga att göra det här programmet. Jag kämpar mycket i C++ och jag försöker mitt bästa, (jag har en B just nu) och jag vill inte misslyckas med detta, eftersom detta program är värt en hel del poäng. Jag vet att de flesta av er kommer att bli som "vi vill inte göra läxor för gratis" och allt det där, men jag ärligt talat behöver hjälp. Och till skillnad från andra människor som lägger upp sina programmeringsuppgifter väntar på att någon ska skriva sina program för dem, att jag faktiskt tillbringat en hel del tid på detta, men jag kan helt enkelt inte få det. Nu är jag uppmanar inte till någon för att skriva program för mig. Men bara för någon att peka mig i rätt riktning och ge mig några tips.
Uppdraget är följande:
Två kort delas ut till varje spelare. Dealern visar ett kort med framsidan uppåt och den andra nedåt. Spelaren får se både av hans eller hennes kort och summan av dem är lagt. Klädda kort (kung, dam, knekt) är värda 10 poäng, ess är värt 1 eller 11 poäng, och alla andra kort är värda sitt nominella värde. Målet med spelet är att komma så nära 21 som möjligt ("blackjack") utan att gå över, vilket kallas att "bli tjock."
Den mänskliga spelare går först, att göra hans eller hennes beslut baserat på det gemensamma kort dealern visar. Spelaren har två alternativ: slå eller stå. Hit betyder att dra ytterligare ett kort. Stand betyder att spelaren önskar inga fler kort och avslutar sin tur, gör det möjligt för återförsäljare att spela.
Återförsäljaren måste slå om deras kort totalt är mindre än 17 (eller en mjuk 17), och måste stanna om det är 17 eller högre.
Vilken spelare blir närmast 21 utan att överskrida den, vinner.
För detta uppdrag måste du göra följande:
• skriv ett program som spelar blackjack
• har programmet använder minst 3 funktioner:
1. För återförsäljare
2. För att spelaren
3. För att hantera ett kort
• har programmet intelligent avgöra om ett ess bör tolkas som 1 eller 11. Det är ganska svårt. Du måste också kunna hantera flera ess. Om det finns några ess i handen, och den totala överstiger 21, ska ändra den 11 till 1 (jag.E. Subtrahera 10) tills det inte finns fler ess i handen eller totalt är under 21. (tips: för att hålla en räknare som anger hur många ess har delats ut hittills.)
• att du inte behöver kunna hantera från en riktig kortlek. Bara generera ett slumptal, där 1 är ett ess och 10, 11, 12, och 13 utgör 10 liksom. (för att få rätt fördelning av kort.) du kan ignorera det passar.
Detta är ett svårt projekt som du bör koncentrera dig på korrekthet och läsbarhet. Denna kod kommer att vara mycket svårt att följa, utan rätt att kommentera. Vänligen ta dig tid att göra användarens gränssnitt som lättläst och lätt att förstå som möjligt. Jag kommer att betyget för korrekthet, läsbarhet, kommentarer och en separat klass för utseende av produktionen tv.
DU MÅSTE ANVÄNDA PASSERA GENOM HÄNVISNING PARAMETRAR ELLER OM DU INTE KOMMER ATT ERHÅLLA FULL KREDIT
Du kan använda följande kod för att generera ett slumpmässigt heltal:
// postcondition: returnerar ett slumpmässigt heltal från 1 till 13
int getrand()
<
if(i == 100) i = 0;
int rands[100];
srand((unsigned)time(0));
For(int index=0; index senast redigerad
Först av allt, getrand () - funktion för din instruktör som verkar riktigt konstigt. Han sa att du MAJ använd en han/hon, men du behöver inte. Därför skulle jag vilja föreslå ett bättre och mer användarvänligt alternativ, som ser ut så här:
Och här är det huvudsakliga spel-loop för att komma igång. Det är bara pseudo-kod för kommentarer:
så, låt oss se vad vi har: casino spel i c programmering C/C++ - projekt med öppen källkod. Din sökning för komplett och felfri projekt i C och C++ slutar här! Här, vi har bett alla mini - projekt, projekt, på kasino-spelet i c-programmering