Hur man designar en spelautomat
Nya casino webbplatser för att spela med riktiga pengar
Dela din vision för spelet med en fungerande, spelbar prototyp. Enkel att bygga, men kunder, oavsett om extern försäljning eller intern marknadsföring, teknik, spel designers eller konstnärer kommer att förstå spelet mer effektivt än någonsin tidigare. Januari 2015
firar 13 år av slot designer
Verktyg för design av avancerade slot spel
Öka produktiviteten, minska kostnaderna
Skulle det inte vara bra att påskynda utvecklingen och få nya spel att marknaden snabbare, för att göra ändringar till spel tidigt i designprocessen där kostnaden för förändringar minimeras, och minska matematik fel och omarbetningar? Slot designer erbjuder allt detta och mycket mer.
Förbättra spelets prestanda
Alla vill ha högpresterande spel, men hur ska vi uppnå det inom realistiska kommersiella tidsramar? Hur ska vi mäta och optimera upplevelsen för spelaren? Slot designer ger många verktyg för att spelet designers för att förbättra prestandan samtidigt som de faktiskt minskar utvecklingstid.
Förbättra kommunikationen
Dela din vision för spelet med en fungerande, spelbar prototyp. Enkel att bygga, men kunder, oavsett om extern försäljning eller intern marknadsföring, teknik, spel designers eller konstnärer kommer att förstå spelet mer effektivt än någonsin tidigare.
Integrera med befintliga processer
Behöver du verktyg för att passa det sätt du arbetar, inte tvärtom. Slot designer arbetar på det sätt du behöver det, som komplement till excel eller integrera med dina egna verktyg som krävs. Med ett brett utbud av funktioner du kan välja vad du behöver för att förbättra din process.
Januari 2015
firar 13 år av slot designer
September 2014
G2E las vegas
September 2013
G2E las vegas
Juni 2013
ny video på funktioner sidan
Maj 2013
gratis ebook på slot matematik
Hur man designar en spelautomat
Det är något ganska spännande om det drar en
Det är något ganska spännande om att dra i en spak och testa lyckan på en enarmad bandit. De få sekunder där du väntar på linjer för att visa dina resultat, kan du se den andra bilden match den första och korsa fingrarna och hoppas, med hela ditt hjärta att det är identiskt, är nerv wrecking! Att lägga till det faktum att det är så lätt att dra en nivå över och om och om igen gör att spelet verkligen beroendeframkallande. Mer sannolikt än inte, du kommer att stanna limmats till samma plats, och gör samma sak tills du har förtjänat för att få jackpot! Det är därför slot spel är mycket viktigt att alla kasino, även om det är online. Men frågan är, hur är en framgångsrik slot spel designat för?
Att utforma en spelautomat for ett online casino:
När man beslutar att utforma en slot spel, det första steget är att göra en hel del forskning för att räkna ut vad marknaden har att erbjuda. Kolla in de populära online-spel hubbar och testa slot spel. Sätta dig själv i spelarens skor och identifiera de viktigaste funktionerna i en spelautomat på kerching officiella hemsida att gå till att komma upp med ett framgångsrikt spel som är beroendeframkallande och har en hög klibbighet. Spela spelet ofta kommer att hjälpa dig att förstå psykologin bakom det med varje steg, identifiera de små detaljerna som stör dig för att du vill ändra dem i din design eller belysa viktiga faktorer som gör att du vill mata in mer pengar till slots, bara så att du kan dra i spaken en gång.
Kommer upp med ett tema
Marknadsundersökningar är viktigt att förstå vilka teman lockar flest spelare och sedan kolla in den konkurrens som finns hjälper till att bestämma vilket tema din slot spel har. Till exempel, om ett historiskt tema genljuder med spelare och drar in dem i, överväga att använda en av de grekiska gudarna tema eller en forntida egyptisk tema för att locka rätt målgrupp, men lägger till något nytt och tilltalande till marknaden för att förbättra kundupplevelsen.
Att välja rätt bilder
Design aspekten är avgörande. Ibland enkla saker som om det finns en skugga bakom den bild som visas, eller nyans av färgen system kan vara orsaken till framgång eller misslyckande. Att välja rätt bilder enligt den forskning som bedrivs kommer att hjälpa till att dra spelare till slots.
Fastställande av variansen
Den viktigaste faktorn som kommer att hålla spelarna klistrad framför en skärm framför ditt spel är variansen. Detta avgör inte bara de vinster som spelarna kommer att få, men också sannolikheten för dem att träffa en jackpot. Under designprocessen, om variansen kommer att vara låg risk, medelhög risk och hög-risk måste beslutas.
·låg risk variansen maskiner är konstruerade för att locka till sig flest spelare och hålla dem engagerade så länge som möjligt. Tänker på det, desto mer du vinner, desto mer kommer du att spela. I denna typ, vinsterna är låga, men många kombinationer att resultera i en jackpot att hålla spelaren är nöjd.
·medelhög risk för avvikelser erbjuder bonus funktioner och speciella möjligheter att öka värdet av vinsten, vilket gör det en av anledningarna till att denna typ är mycket populära på nätet. Spelare kan vinna mer än låg risk varians, men om turen är inte på deras sida, deras bankrulle kommer lida.
·med hög risk variansen slot spel, sannolikheten för att vinna är inte riktigt lika ofta, men när lyckan slår till, kan du tjäna en förmögenhet. Detta beror på att wild, multiplikator symboler och bonusar ökar mängden vinster löjligt, vilket gör det värt att vinna. Men för en stor jackpot att vara möjligt att mängden av icke-win spins kommer att vara normen äta bort på dina finanser. Det beror på den typ av spelare du vill locka till sig och om de har denna typ av tålamod att hålla på att gå eller inte.
Val av musik
Det ljud som spelas upp under den dödliga vänta ska lägga till spänningen, men inte vara alltför störande för att det sätter spelare mindre. Den dramatiska effekten av musik kan påverka psykologi spelare och hålla dem på tårna tillräckligt för att driva dem till att dra i spaken en gång till. Det är därför forskning och design bör undersökas grundligt när du väljer ljudeffekter och musik medan du spelar.
Det handlar om användarens upplevelse
Medan en slot maskinen kan tyckas som ett grundläggande spel, många faktorer gå in i design-processen och nyckeln till dess framgång. Med många faktorer förändras, designers bör alltid vara redo att göra vissa justeringar för att hålla jämna steg med den tekniska framsteg och garantera den bästa upplevelsen för spelarna. Nu kan du göra din del och vänta på din tur att rulla!
Inne design: hur online slot maskiner är byggda för
Online kasino spel har exploderat de senaste tio åren, med volym över hela världen online gambling förväntas att rapporteras på $till 41,4 miljarder utbud för 2015, enligt statista. Detta är tre gånger 13,8 miljarder usd som rapporterades under 2005 - och det är oftast utan att usa genom deltagande, i förekommande online casino spel är nästan helt olagligt.
I själva verket, morgan stanley forskning tyder på att om 20 jurisdiktioner öppnades i förenta staterna, att 5,2 miljarder usd skulle skapas bara i amerika fram till 2020.
Statista definierar online spel inklusive sådan verksamhet som poker, kasinon (där människor kan spela casino spel på nätet, precis som spelautomater eller blackjack,, sportspel, bingo och lotterier. Av dessa casino spel utgör den största marknadssegment, med siffror från 2012 slutsatsen att 23 procent av online-spelande var casino-stil spel och 18 procent var poker spel.
Gräver djupare in online casino siffrorna, är det tydligt att den mest populära aktiviteten är utan tvekan att spela spelautomater. Och medan de flesta online casino företag som noga bevakar sina siffror, det trodde att slots göra en betydligt högre procentsats för bottom line för online-kasinon än de gör på sina tegel och murbruk motsvarigheter, som vanligtvis rapporterar slot intäkter som cirka 30 procent av deras totala tar.
Födelsen av en prisvärd dator i början av 1980-talet resulterade i införandet av datorer till spelautomater på tegel-och-murbruk kasinon. Trots den omedelbara popularitet av spel som video poker, många spelare höll sig borta, känslan av att om de inte kunde se hjulen snurra, att de inte kunde lita på maskinerna. Det tog inte lång tid för dessa spelare att se att de var som alla andra maskinen med utbetalningar.
Över tid, datorer i maskiner accepteras sedlar accepteras och kan erbjuda en rad olika alternativ på en enda maskin. Elektronisk bonus funktioner har införts och spelare fann att de hade tillräckligt med variation med en maskin som den genomsnittliga tiden för en spelare bor på samma maskin skjutit i höjden.
Att föra kasino hem
Datoriserad casino spel första funnit sin väg in i hemmen runt samma tid, och tillåter spelare att satsa låtsas pengar i ofta rudimentära gränssnitt. Utan att spänningen i riktiga pengar, de flesta dator eller konsol (som atari, nintendo, etc.) spelarna valde olika genrer, det kan vara sport eller äventyr och casino spel var en liten bråkdel av spelbranschen.
Men när internet började tränga in datorn på marknaden i slutet av 90-talet och i början på det 21: a århundradet, blev det klart att, med möjlighet att införa riktiga pengar i mixen, den online casino marknaden var på väg att ta av och vänder sig till en helt annan person än den som spelar grand theft auto eller FIFA15.
I allmänhet, video-spel är inriktade på de mer avslappnade spelare som letar efter några ofarliga kul, medan riktiga pengar spel om pengar - om spelautomater eller bordsspel - är naturligtvis syftar på dem som är ute efter att replikera spänningen och potentiella monetära vinster av deras favorit landbaserad casino på bekvämligheten av deras hem eller mobil enhet. Till skillnad från tv-spel, dessa användare förväntar sig inte att betala för programvaran i sig eller missbruka den för att dagar under dagarna, utan snarare att de söker några omedelbara individualistiska tillfredsställelse i form av häftiga funktioner och priser.
Skapa en online slot maskin
För slutanvändaren, eller dem som är obekanta med världen av kasinon eller programmering, det kan verka som online slot machine är ett grundläggande verktyg. Men när det gäller internet kasinon, de är spel som kräver mest utveckling, såväl som de som förändras mest.
En premium online slot maskin tar cirka ett år från idé på en bit papper för att utbyggnaden på flera olika plattformar. Om ett tiotal personer som är involverade i processen, bland annat en speldesigner, matematiker, server utvecklare, mellan en och tre front-end-utvecklare, ett spel testare, projektledare, ett kreativt team för en eller två personer och en konfigurator. Beroende på detaljerna i spelet, specialitet grafiska formgivare kan också föras i att vara en del av teamet.
Medan varje spel är annorlunda, team utveckling kan ofta använda en befintlig slot mekanism eller ram som kommer att hjälpa till att effektivisera processen för forskning och utveckling. Det är ett sätt att undvika att behöva uppfinna hjulet varje gång ett nytt spel som produceras. Om en spelare njuter av en enkel barer och 7s maskin eller en med en hollywood-märkta tie-in, och de kommer troligen inte ta för givet att varje detalj har blivit omsorgsfullt planerat till den sista pixel.
En lång process för slutförande
Det första steget i att utforma ett spel är att få en stor grupp tillsammans för att tala om ett begrepp och att avgöra om den har ben. Detta innebär att kreativa team, marknadsföring, produktledning och produktutveckling.
Medan det ursprungliga konceptet innebär brainstorming, en gång i en riktning som är vald, marknadsföring, statistik, demografi och data används för att skapa flera särskilda anvisningar som kan komma att vidtas. Efter ytterligare möten och röster, konceptet blir en konkret idé och lämnas över till det kreativa teamet och produkten team. Den första av dessa grupper göra är att ta en titt på vad samma-tema slot maskiner finns på marknaden. Utmaningen blir då att räkna ut hur att presentera något annat som kommer att locka spelare.
Till exempel, om ett företag var att utforma en maskin med landmärken i världen, det team skulle först se vilka, om några, konkurrerande spel som fanns. Om de hittade ett par slot spel som utnyttjas mest antika och medeltida landmärken såsom de egyptiska pyramiderna eller colosseum i rom, kan de besluta att gå med mer traditionella strukturer, såsom eiffeltornet och empire state building.
När det temat bestäms, laget siffror stämningen i spelet. Är det nyckfull, kanske kommer i åtnjutande av tecknade karikatyrer, eller är det tänkt att vara mer verklighetsbaserade med riktiga fotografier är det bästa valet? Hur kommer bonus spel skapas på ett sätt som speglar temat och stämningen?
Kreativitet och marknadsundersökningar bestämma allt från stora detaljer - såsom färger, teckensnitt och ljud - och för att de minsta specifikationer, som i exemplet ovan, kan innebära att avgöra om skuggor bör avläggas av den berömda byggnader, eller om bonusspelet ska ta tre eller fem sekunder för att starta. Varje detalj är listat ut av laget långt innan världen utanför ens vet det är att utvecklas.
I slutet, det bara kommer att försöka skapa den bästa möjliga upplevelsen för spelaren.
Ibland, designers har företagens tie-ins, vanligtvis med nuvarande pop kultur element som en specifik film eller en musiker, som måste vara en del av mixen. Detta kan vara en betydande professionell utmaning. Att göra en märkesvaror spel kräver spelet team till studier och forskning på helt själv på djupet, att förstå tecknen, stora scener och höjdpunkter, och sedan översätta allt till en realistisk plan som kan genomföras inom rimlig tid och budget och naturligtvis att godkänna allt med varumärkets ägare – ofta en hollywood studio, med mycket stränga regler för att skydda sina immateriella rättigheter och upphovsrätt.
Men trots den extra lager av kontakt med ägare av ett varumärke, ibland är det svårare att skapa en ny online slot maskin från grunden. En icke-märkesvaror spel ger andra utmaningar – hur att skilja det från de horder av andra slot spel som skapats av dussintals andra leverantörer varje år? Utmaningen är att göra spelet spännande och engagerande från spelarens perspektiv och ännu inte alltför komplicerat i fråga om genomförandet av projektet.
Spelarna avgöra om det är en framgång
Online spelautomater är att ständigt utvecklas, med designers hoppas varje nytt erbjudande kommer att fånga spelarnas fantasi och snabb återkommande besök. Men när spelautomat distribueras till spelarna, designers måste hålla jämna steg med förändringar av teknik, vilket kan innebära att göra ibland tweaks till spel - särskilt om nya plattformar, webbläsare och operativsystem komma in på marknaden. Maskiner kan också behöva ändras mer jurisdiktioner tillåter online-kasinon.
En online slot maskin framgång mäts i flera variabler, inklusive pengar det genererar, dess popularitet och, kanske viktigast av allt, dess "klibbighet" med spelare (det vill säga hur länge de spelar maskinen på någon sitter och hur ofta de återvänder till just den maskinen). Alla data i världen, men kan inte garantera en maskin med en stor hit eller en byst.
Tyvärr, det finns inget enkelt svar på denna fråga. Designers som kan skapa en mycket framgångsrik enkla maskiner och mycket framgångsrika komplexa maskiner. Eftersom det inte finns någon enskild spelare, det finns inga enkla svar. Trots det, ett bra spel kommer ofta kombinerar god avkastning för spelare med en rik uppsättning funktioner (ofta med en progressive jackpot) och enastående kreativ – inklusive ljud.
Variansen system
Under designprocessen, laget måste besluta variansen av maskinen: låg risk, medelhög risk och hög risk.
Låg risk variansen maskiner är utformade för att tilltala ett brett stråk av spelare som vill spela så länge som möjligt. Jackpots är i allmänhet lägre värde än många maskiner, men det finns mer vinnande kombinationer som kommer att hålla de spelare som arbetar med maskinen.
Medelhög risk variansen maskiner är de mest riklig typ som finns på nätet, med både stora och små jackpottar. Dessa spel normalt locka spelare genom att erbjuda bonus funktioner och speciella spel-i-spelet möjligheter att vinna ytterligare pengar. Spelare kan vinna mer med dessa maskiner än med låg risk och kära, men de kan också se sin bankrulle sinar snabbare om turen är inte på deras sida.
Hög risk variansen slot maskiner är de som erbjuder de bästa jackpots, ofta progressiva och wild multiplikator symboler som dramatiskt kan öka vinsten, men nackdelen är att små jackpots är mycket mer sällsynta, vilket leder till en högre antal icke-vinnande kombinationer.
Varje risk variansen nivåer vänder sig till en viss typ av spelare, vilket betyder att utvecklarna måste hålla i åtanke som de försöker att locka till sig när de designar nya online spelautomater.
Precis som med video slots poker att först slå tegel-och-murbruk kasinon på 1980-talet, spelarna var första leery av tillförlitligheten och sanningshalten i de odds som kom med online spelautomater, men de mest ansedda online casino webbplatser kommer att lista namnen på de externa revisorerna de använder som är specialiserade på testning slumptal genererar system. I länder som kan kräva ytterligare bevis på det stränga tester labs kan också bekräfta rättvis och objektiv karaktär av online casino företag.
Dessa slumpmässiga nummer generatorer, som används i både online och tegel och murbruk kasinon, har egenutvecklade algoritmer som slumpmässigt väljer nummer och de nummer som är kopplade till symboler för slots-spelare ser. Det är rejäl säkerheten kring dessa slumpmässiga nummer generatorer som tillverkare och platser kommer inte att tala om eftersom de är centrala för att hålla rättvist spel.
Människor som tycker online slot maskin erfarenheterna kan hitta en av många "slot machine byggare" på internet, men det är viktigt att notera att dessa inte har en bråkdel av pålitlighet och omfattande åtgärder som används av legitima designers. Traditionella bords spel är fortfarande svårt att skapa, även om de saknar design variabler av online spelautomater, bordsspel, såsom blackjack, roulette och craps är ofta spelas av mer konservativ spelare, som försöker replikera de exakta land-det baserade kasinot erfarenhet ner till samma bord, chips, regler och strategier.
I slot spel, game designer kan uttrycka sin originalitet och innovation och därigenom skapa något differentierade och unik. Så detta är ofta mer underhållande och engagerande från en professionell synvinkel. Trots att designa ett spel är en stor professionell utmaning och även härma en standard tabell spel ger sin egen speciella frågor.
Visste du inser så många variabler gick in slot machine design? Har du några andra frågor om hur dessa spel är skapade? Lämna oss en kommentar nedan och dela dina tankar:
Slot spel utveckling
Individuell utveckling av spel för online-kasinon ger dig möjlighet att få en unik produkt skräddarsys efter dina önskemål. Sådana platser tillåter dig att stå ut från konkurrenterna, engagera spelare och öka deras lojalitet till din online casino.
Vi utvecklar ursprungliga slot spel med tanke på dina idéer och önskemål och på basis av erfarenheterna av våra specialister.
Titta på video GRATIS KONSULTATION
Vad gör slotegrator erbjuder?
2D-och 3D-animering
En kvalitet animation är viktigt för att locka spelare till facket, vilket kommer att öka sin popularitet på marknaden. För detta ändamål använder vi avancerad grafik teknik under processen av spelautomater skapande.
Unik design
Du får en slot med exklusiv struktur och design. Under utvecklingen, vi tar hänsyn till krav på målgruppen i syfte att attrahera och behålla ett större antal spelare.
Bakgrundsmusik och ljudeffekter
Vi väljer den mest lämpliga teman ljudeffekter med tanke på det allmänna konceptet av spelet, berättelser, och tecken.
Matematisk modell
Våra utvecklare att skapa slots att få hög vinst för dig och intressant mekanik för dina spelare.
Flash och HTML5-teknik
Dessa tekniker tillåter dig att köra spel på olika enheter, plattformar och webbläsare, samt förbättra nivån på multimedia förvaltning.
TOPP 3 fördelar med slotegrator
Ensamrätt
Utveckling av kundanpassade slots erbjuder dig den unika, licensierad produkt för att avnjutas av spelare på din plattform.
Varumärke synlighet
Ett unikt spel som är en utmärkt metod för att främja din casino och öka kännedomen om varumärket.
Perfekt kvalitet
Anpassad slot från slotegrator är en programvara som skapats på grundval av innovationer i spel och de bästa lösningarna för våra experter.
Få begäran om samråd
Fyll i ansökningsblanketten och våra chefer kommer att kontakta dig snart som möjligt
Kostnaden av casino spel utveckling
Slotegrator chefer är alltid redo att ge dig med ett kommersiellt erbjudande till ett pris som skulle uppfylla dina förväntningar.
Hur man gör en rolig slot machine?
Vi har för närvarande en enkel spelautomat i vår online virtuella världen spel.
Du anger det belopp du vill satsa på (i virtuella pengar) och dra i spaken, och beroende på 3 siffror (det finns bara en rad) som du får en belöning, en gratis runda, gå ner lite mer pengar, eller de flesta av tiden, får ingenting alls. Du kan omedelbart dra i spaken igen. Den tidigare satsningen kommer att bibehållas.
Vid tidpunkten för denna spelautomat är verkligen inte roligt att spela. Chansen att vinna något är ganska låg (trots att när du vinner, du kan vinna en hel del). När du dra i spaken, resultatet bestäms (men inte visas omedelbart, så det är också något sätt påverka utfallet av hjul.
Hur kan det bli mer kul?
5 5 svar
Jag tycker det är viktigt att göra en åtskillnad mellan "kul" och "missbruk". Slot maskiner är inte kul, och aldrig har varit, de är skinner rutor feedback enligt en enkel belöning schema när användaren drar i en spak, i ett försök att tillstånd användaren till upprepade beteende. Som sådana, de kan vara otroligt beroendeframkallande. Justera priser och belöna scheman aldrig kommer att göra en slot machine kul, de kommer bara att göra det mer (eller mindre) beroendeframkallande.
Om ditt mål är egentligen att göra spelet roligare (och inte bara göra det mer beroendeframkallande), då du kommer att behöva lägga till vissa spela dynamik, så att spelaren kan göra meningsfulla val som påverkar resultatet (så som skedde med video poker) eller kan påverka resultatet genom tillämpning av fysisk skicklighet (så som skedde med flipperspel).
Eller med andra ord, för att göra en slot maskinen faktiskt vara kul, du behöver det inte längre vara bara en spelmaskin, det måste vara något som kommer att stimulera sinnet.
Å andra sidan, om beroende är faktiskt vad du ville uppnå, då svaren från attackinghobo och tetrad är ganska mycket plats på.
Hur man gör fantastiska slot maskin spel i mindre än 3 månader
Musse blayvasfollow
Grundare & VD
(fullständig version av denna artikel och andra mbaas relaterade inlägg - http://blog.Blazesoft.Ca)
Det finns dussintals sociala slot spel ute. De flesta av dem har fantastiska UI. Stora symboler, animationer och ljudeffekter.
Men när du granskar betyg butik och läs kommentarerna, så märker du att de flesta spelautomater har svår %RTP (avkastning till spelaren) och tryck frekvens frågor och oplanerade volatilitet förhållandet.
Anledningen är att de flesta av de spel du spelar ut det kan inte göra vetenskapliga beräkningar av slot maskin RTP, tryck frekvens och andra viktiga parametrar.
Att bygga din egen "slotomania" gillar spelet, för att ge bra erfarenhet och att kunna styra ditt spel ekonomi, följande komponenter ska vara korrekt konfigurerad, och om det behövs ska du kunna göra snabba justeringar.
Betal-linje - linjen på slot fönster.
Antalet betal-linjer - spelautomater kan ha flera vinstlinjer. Kan vara 3 rader, 5 rader eller med 100 eller mer om video slots games.
Pay table - området i den spelmaskin som visas utbetalningarna för alla vinnande scenario.
Utdelnings tabellen kommer också att berätta om det finns andra typer av utbetalningar.
Bonus symbol - kombination av bonus-symboler (såsom det definieras i vinsttabellen) utlöser en "mini-game" i en slot maskin spel som tillåter spelaren att vinna ytterligare varor.
Scatter-symbol - kombination av X scatter-symboler startar "free spins". Spins att generera extra vinst för spelaren utan att betala för dem spins.
Wild-symbolen - fungerar som en joker-symbolen för att göra en vinnande kombination på vinstlinjen. Kan också användas för andra ändamål, bygger på "spelet" av specifika maskin.
Rullar - roterande fat (eller andra grafiska element) på vilka symboler som visas.
I moderna spelautomater, du kan hitta olika antal hjul två, tre, fyra, fem.
Hjulen kan ha olika antal rader. Oftast är det från en till 5. Mest populära är tre.
Det vanligaste är tre och fem. Statistiskt sett, fler rullar, det är svårare att få jackpot.
Förutom de synliga symboler, bör du kunna konfigurera totalt antalet symboler för varje hjul.
Till exempel, i hjul 1 du kan ha 30 symboler totalt, medan endast 3 är synliga. Och på hjul 2 och 3, du kommer att ha 50 symboler
Baserat på de villkor som beskrivs ovan, du bör kunna beräkna din -
RTP - återgå till spelaren (RTP) är den term som kasinon / social casino spel att använda för att beskriva andelen av vad slot maskinen kommer att betala tillbaka till spelarna över tid. Till exempel, om du gör ett hundra $1 satsningar på en maskin på vilken RTP är 90%, statistiskt, du kan räkna med att få tillbaka ca $90 i vinner.
Träff frekvens - hur ofta en maskin stannar på en vinnande kombination. Till exempel, om en maskin har en träff frekvens på 10%, det betyder att statistiskt, maskinen stannar på en vinnande kombination ca 10% av tiden. Det är värt att notera att många slots det möjligt för spelare att satsa på flera linjer i varje omgång. Resultatet är att, på ett enda spinn, en spelare kan få en eller fler vinnande kombinationer, tillsammans med många förlora kombinationer. Att den spelare, det kan kännas som om han vinna mer ofta, men som alltid, över tid kommer du att förlora kombinationer kommer långt fler än de vinnande sådana.
Volatilitet - förhållandet mellan storlek kontra frekvens av allvarliga vinner på en slot-spel.
Så, vad är ditt alternativ som en social slots spel utvecklare -
En. Klienten slots logik utveckling - du kan planera och kod allt som nämns ovan i din app som klientsidan utveckling.
1. Klienten utveckling kräver att "åter-publicera" - appen varje gång du gör ändringar. På vissa butiker det är en fråga för flera dagar tills din förändring är offentliga
2. Klienten utveckling är farligt - du är alltid en risk att din dev killar kommer att skada befintliga funktioner under förändringsprocessen
3. Att inte ha med dessa värden som server side parametrar - gör att processen super ineffektivt. Ibland, du måste göra täta förändringar (samma dag eller vecka) och det är bara omöjligt.
4. Säkerhet / trygghet / säkerhet - med alla dina logik som "client-side", som gör din app sårbara för hackare, för "copycats". Till exempel, en app som finns på android butiken, kan lätt laddas ner som APK.
Jag kan inte komma på någon, förutom en del taktiska fördel av att göra något snabbare (och mycket ineffektivt) och ha "kul" för att hantera galen excel-filer med formler och maskindetaljer.
Två. Server side slots logik utveckling - med din slot tillhörande logik ordentligt hanteras på serversidan
Jag kan inte riktigt tänka på con ' s i det här fallet. Klienten (mobile / webb / facebook eller någon annan plattform) inte kontrollera resultatet av spinn. Det kommer som ett värde för varje dragning som baseras på alla parametrar som nämns ovan (vinsttabell , RTP . )
Säkerhetsaspekter är helt täckta eftersom appen är värdelös utan att ha ett samband med bolagets backend. Och det finns olika metoder för att se till att bara "äkta" app kommer att göra anslutningen - SSL-tunnel, SSL-nålning, handslag mekanismer och mer..
Vad blazesoft har att erbjuda -
Blazesoft utvecklat A-Z slot backend. Du kan enkelt hantera alla parametrar som nämns ovan från din admin-skärmen och med 1 klicka på beräkning förväntas %RTP.
Och det tar en mer klicka för att publicera dina ändringar till din spelare.
Blazesoft utvecklar API som gör att nya eller befintliga gaming företag att skapa nya maskiner som tillhandahålls via SDK och för att ta emot produktionen värden till din spelautomat baserad på fördefinierad konfiguration.
Alla dagliga förvaltningen sker via avancerade CRM-system.
Kontakta blazesoft för mer information: info@blazesoft.Ca
*** alla varumärken, namn, bilder och logotyper som förekommer på webbplatsen tillhör sina respektive ägare. Kopiera inte och användning utan skriftligt godkännande från blazesoft juridiska institutionen.
Hur man gör en spelautomat med felgo - handledning för en slot spel
Här guiden leder dig steg-för-steg på vägen för att skapa slot spel kolv rom.
En slot spel?
När du går in i världen av kasinon och ta en titt på tillgängliga spel, en av de mest populära typ av slot spel. Även i online-kasinon, som du kan komma åt via internet eller mobila appar, dessa spel definitivt tillhör toppen. Bara ta en titt på kända slot spel producenter som slotomania, slotpark eller greentube att se dem i aktion!
En typisk utformning av en spelmaskin. Book of ra är en klassiker
slot spel som exempel, men alla olika typer av spel finns tillgängliga.
Om mängden av slot-spel där det är otroligt, de flesta av dem delar samma grundläggande mekanik spel:
- Det huvudsakliga spel-fönstret består av flera kolumner som innehåller symboler. På grund av den historiska bakgrunden av mekaniska spelautomater, dessa kolumner kallas också rullar.
- Spelaren väljer hur mycket han vill satsa och startar spelautomaten.
- Varje gång, slot maskinen är igång, den spelare kredit är nedsatt med satsat belopp.
- Om samma symboler radas upp i en rad när maskinen slutar, vinner spelaren poäng baserat på det belopp som han bet innan.
- Hur mycket poäng den spelare som faktiskt vinner beror på vilken typ av slot maskin spel, det finns symboler och hur de vinner faktorer för varje symbol är konfigurerade.
Som redan låter kul, rätt? Men de flesta spel har vissa specialerbjudanden som gör dem ännu mer intressanta: till exempel, book of ra är inte bara spelet titeln utan även en symbol på hjulen med en särskild kraft. Det kan ersätta alla andra symboler i spelet för att bilda en rad av matchande symboler. Sådana wildcard symboler redan öka chanserna att vinna, men det är inte allt. Om spelaren lyckas få tre eller fler böcker i en rad, han får tio gratis spel med några vändningar för att ytterligare öka chanserna att vinna. Så som den riktiga upptäckare av egypten fängelsehålor, den spelare som hitta book of ra är extremt lycklig och kan förvänta dig vinna stora mängder.
De flesta spelautomater har speciella symboler för att öka dina chanser att vinna.
Wildcard symboler, symboler som ger gratisspel eller symboler som börjar mini-spel är en stor underhållning och förekommer i de flesta av de moderna slot spel. I denna handledning kommer vi att göra ett pirat-tema slot spel som liknar sådana spel! Och jag är säker på att du vet vad en pirater största skatt är . Korrekt, en flaska med rom! Detta är vad den slutliga versionen kommer att se ut, yarrrrr!
Du kommer att göra detta awesome slot machine.
Omfattningen av den handledning
När du har slutfört denna tutorial, du ska vara väl förberedd för att skapa din egen spelautomat med felgo på rekordtid. Det här avsnittet omfattar:
- Med spelautomaten komponent för att skapa en anpassad slot machine.
- Fyller rullar spelmaskin med slumpmässigt ordnade symboler med särskilda slotmachinemodel.
- Att upptäcka matchande symboler på 9 olika vinnande linjer.
- Med hjälp av kolven i rom som en speciell symbol som kan ersätta alla andra symboler.
- Att definiera ett singleton-objekt för att hålla configuration data för ett spel. e.G. Tillgängliga symboler, vinner faktorer . )
- Kommunicera händelser med hjälp av signaler.
Men om du precis börjat med felgo och vet inte hur det är att arbeta med qt creator eller QML, vänligen överväga att ta en titt på följande tutorial:
Också, för att hålla detta spel är enkel och lämnar en del utrymme för förbättring, vi gjorde inte lägga till funktionen av att vinna tio gratis spel när du får tre eller flera kolvar av rom bildar en linje. Det är upp till dig att omvandla slot maskin av detta prov spelet till en fullfjädrad spelautomat som passar perfekt till dina behov.
I fall du föredrar att direkt titta på källkoden på kolven i rom demo-spel - kan du hitta den tillsammans med de andra demos i felgo SDK. Se här var du hittar den demo i din SDK-katalogen.
För en översikt av spelet funktioner, se kolv rom - slot-spel.
Resurser
Den bara extra resurser som du behöver för denna handledning är några bilder. De bör vara placerade i tillgångar katalog av qt creator-projekt som du kommer att skapa. Du kan ladda ner bilder här.
Uppbyggnadsåren
Det första steget är att skapa ett nytt tomt projekt i qt creator. Vi vill att spelet ska vara i liggande format, så se till att välja det här läget under projektinställningar. När du är klar, lägg bara till de nedladdade bilderna till assets-mappen av ditt projekt. De bör också finnas i andra filer\tillgångar katalog av projektet träd i qt creator. Ta hand inte att lägga till ytterligare en underkatalog som kan skapas när du packar upp resurser arkiv.
Detta är hur projektet ska se ut.
Om du är redo, kan vi äntligen börja lägga till lite kod!
Grundläggande spelet layout
Först vill vi skapa grundläggande spelet layout som fyller utrymmet runt den faktiska slot maskinen i mitten av skärmen. Det innehåller:
- En enkel version av spelen största scenen. Alla de element som vi ser i spelet kommer att placeras här.
- Kolven i rom logotypen och den totala tillgängliga krediter för att spela. En bar på toppen av spelet kommer fönstret att hålla dessa element.
- Knapparna för att starta slot maskinen eller ändra satsat belopp. Dessa knappar är placerade i en bar på botten av spelet fönster.
Det grundläggande spelet layout består av en namnlist överst, nederst och en vacker mörkröd bakgrund.
En enkel scen
Låt oss börja med en enkel spelet scenen, som bara definierar ett fåtal egenskaper och en färgad rektangel för våra röd bakgrund. Bara att ersätta den nuvarande huvudbyggnaden.Qml fil i din qml mapp med följande genomförande.
Med dessa få rader, vi satte upp vårt spel fönster för att vara 960 x 640 px. Detta är standard för fönstret storlek när du spelar spelet på din dator. På mobila enheter, spelet storlek är olika för varje enhet.
Vi lägger sedan till en scen för att spelet fönster och konfigurera det som den aktiva scenen genom att ange activescene: scen . Värdet scenen i detta uttryck hänvisar till id-kort som vi satt upp för vår scen-element. Scenen i detta exempel har en logisk storlek 480 x 320 px. Alla delar inom den scenen är skalas upp längs med scenen till match spelet storlek. Detta gör det mycket enkelt att lägga till element, som har en fast position och storlek, utan att bekymra dig om att de är mindre på skärmar med högre upplösning.
Observera: det finns olika skalning lägen som är tillgängliga i felgo. Standardläget passar på scenen för att spelet fönster som kan lämna tomma utrymmen på sidan av skärmen. För att lära dig mer om att skapa lägen, besök handledning för att skapa mobila spel för olika skärmstorlekar och upplösningar.
De två egenskaper betamount och creditamount är globala egenskaper för hantering av den aktuella insatsen och totala kreditbeloppet av spelet. Vi är redan inställd på de ursprungliga värdena 4 och 400 , så varje snurr på spelautomaten minskar den inledande kredit belopp av 400 med 4 poäng. Den sista delen av scenen är den rektangel, som sätter våra bakgrundsfärg. Vi konfigurera en rektangel för att fylla upp hela spelet fönster och inte bara på scenen. Detta säkerställer att bakgrunden täcker hela skärmen på varje enhet.
Skapa top bar
Det översta fältet är en mycket avgränsad del av scenen, som innehåller fler objekt som spelet logotypen och kredit-belopp. Det är en bra idé att skapa en separat QML punkt för sådana element för att hålla koden ren och väl strukturerad. Skapa en ny fil topbar.Qml i din qml mappen och fyll den med denna kod:
Den topbar har en höjd av 50 px, som matchar höjden på i bakgrunden på bilden. Men vi gör inte ange en fast bredd för top bar på denna punkt. I stället måste vi konfigurera den i bakgrunden på bilden för att fylla hela topbar, så det är möjligt att ställa någon bredd för topbar vid ett senare tillfälle, och i bakgrunden på bilden för alltid täcker alla av det. Vi kommer att använda detta beteende för att matcha bredden på baren med en bredd av spelet skärmen.
Andra delar av den övre baren har fasta storlekar, men är inte placerade på en fast punkt i baren. Istället vill vi förankra poster relativt till topbar eller till en annan. Detta säkerställer samma relativa positioner på någon enhet bredd. Till exempel logotyp är alltid vertikalt och horisontellt centrerat.
Ikonen för hp är en hög med guld mynt som vi plats 4 px från vänster och 8 px från toppen av stången. Vi förankra sedan kreditbeloppet sms: a direkt till vänster om guld mynt och center den vertikalt. Med hjälp av scenen.Creditamount på texten, värde, vi visar motsvarande egendom av vår scen. Dessutom, alla förändringar som sker i creditamount egendom tillämpas automatiskt till texten. Detta är möjligt på grund av att begreppet egendom bindande och raderar alla bekymmer om att hålla texten och den faktiska kredit belopp i synk.
Och att barn, är hur du skapar top bar. ;-)
Knappar, signaler och botten bar
Den nedre baren är mycket liknande till toppen bar i termer av de grundläggande principerna för inriktning och dimensionering element. Men i motsats till toppen bar, några ytterligare funktioner behövs:
- Den nedre raden består huvudsakligen av knappar i form av klickbara bilder. För alla dessa knappar, definierar vi signaler för när de klickas. Någon annan komponent kan sedan lägga till händelsehanterare funktioner för dessa signaler och exekvera kod när en click-händelse inträffar.
- För att kunna lyssna för att klicka på händelser i bilder, vi kommer att lägga till en mousearea till alla knappar.
- Start - och auto-knappen finns speciella knappar eftersom de har två stater: de kan antingen vara aktiv eller inaktiv. För var och en av dessa medlemsstater, skall vi visa en annan bild som visar knappen i en normal eller nedtryckt. Vi erbjuder sedan ytterligare två fastigheter för nedre fältet, att låta användaren av bar avgöra när medlemsstaterna bör ändras.
Låt oss nu lägga till den bottombar.Qml-filen till vår qml mappen och fyll den med kod.
Vi vill återigen bara ange en fast höjd och lägga till en bakgrundsbild som fyller hela baren. Start - och auto-knapparna är ganska lika varandra. De definierar en bild som är anpassade till höger eller vänster sida av baren och har några extra funktioner. Med den linje källa: bottombar.Startactive ? "../assets/buttonstartactive.Png" : "../assets/buttonstart.Png" , start-knappen visar en annan bild som bygger på startactive egendom. Också, när mousearea upptäcker ett klick, vi utlösa matchande signal. För auto-knappen, använder vi motsvarande egenskaper och signaler på samma sätt.
Knapparna för att styra insatsen är horisontellt centrerat i botten bar och en linje bredvid varandra. För detta ändamål använder vi en rad komponent, som placerar alla sina underordnade element i en horisontell rad. Vi kan då ställa in position på raden komponent i baren utan att oroa dig för horisontell justering av knapparna själva. För knapparna, vi bara definiera en bild som är vertikalt centrerad och innehåller en mousearea som utlöser rätt signal.
Som ser ut som en hel del av koden, men det är främst för att visa alla delar på rätt sätt och för att lyssna till de händelser och utlösa signaler.
Att lägga pinnarna till scenen
Jag är säker på att vid denna punkt, är du sugen på att se både den övre och den nedre raden i handling. Lägg bara till dem båda till stora scen och vi kan se hur det ser ut.
Två barer som snabbt kan läggas med bara några rader. Eftersom vi beredda pinnarna för att arbeta med en bredd vi vill, vi kan ställa in bredd och den faktiska bredden av spelfönstret. De använder sedan hela skärmens bredd på varje enhet. För den nedre baren, vi har också redan länka signaler till föraren funktioner, som vi lagt på vår scen. De flesta av de funktioner som kan genomföras redan:
- Increasebetamount() - ökar insatsen till nästa större steg, att spelaren kan ha råd med sin nuvarande kredit belopp. De möjliga stegen är 4, 5, 8, 10, 15 och 20 poäng.
- Decreasebetamount() - minskar insatsen till nästa mindre steg, så att spelaren kan ha råd med sin nuvarande kredit belopp.
- Maxbetamount() - anger den maximala insatsen spelaren kan råd.
- Autoplayslotmachine() - aktiverar eller avaktiverar auto-knappen. När du aktiverar knappen, och spelet startar automatiskt av spelautomat. Om knappen inte är aktiv, kan spelaren starta varje snurr manuellt. När spelaren aktiverar auto-knappen, kommer vi också att direkt starta spelautomaten. Det är inte nödvändigt att dessutom trycka på start-knappen i detta fall.
- Startslotmachine() - för tillfället, vi gör ingenting här. Efter att vi lägger vår slot maskin till spelet, vi kommer att börja den med den här funktionen.
Alla funktioner som ändra insatsen omedelbart återvända när slot maskinen körs för närvarande. Det beror på att vi vill förhindra eventuella förändringar i den insats under en slot maskinen kör. Vi använder startactive egendom av den nedre raden för denna kontroll. När vi startar spelautomat, kommer vi att aktivera start-knappen och därmed också inaktivera insats förändringar.
Det var allt för nu! Du kan träffa springa, leka med knapparna på fjärrkontrollen och titta på den fantastiska barer, som alltid passar på skärmen!
Vi behöver en slot machine
Kan vi äntligen kommit till den roliga delen: den faktiska slot maskin! Felgo erbjuder en speciell spelautomaten komponent, som verkligen hjälper oss att få huvudsakliga uppgifter gjorda. Vi behöver inte ta hand om placering av symboler på flera rullar, snurrar hjulen eller stoppa dem en efter en. Detta är vad vi kommer att göra:
- Ange data modell för poster som vi vill visa. I vårt fall, vi ställa in olika symboler för våra rullar.
- Definiera utseendet på dessa poster baserat på våra data konfiguration.
- Konfigurera slot maskin att använda upp hela den tillgängliga fönster höjd och skala alla delar därför.
Jag föreslår att vi börjar med definitionen av symboler. Vårt spel använder dessa tio symboler:
Från vänster: kolv av rom, poker kort symboler 10, J, Q, K och A, papegojan, skalle, skatt och kapten.
För var och en av dessa symboler, vi vill definiera dess frekvens på hjulen. Drottningen symbol ska visas fem gånger på varje rulle. Den kapten som bara finns en gång. Det är därför spelare vinner stort när en rad av kaptener som visas på spelautomaten. Vi vill att våra spelautomaten har fem hjul, och om tre eller fler symboler som bildar en linje i slutet av en dragning, spelaren får poäng baserat på det belopp som han bet. Denna tabell visar avkastningen faktorer för varje symbol om de bildar en linje med 3, 4 eller 5 symboler.
Symboler | 3x | 4x | 5x |
---|---|---|---|
10, J, Q | 1:1 | 1:5 | 1:20 |
K, EN | 1:1 | 1:8 | 1:30 |
parrot, skalle | 1:6 | 1:20 | 1:150 |
rom | 1:1 | 1:20 | 1:200 |
skatt | 1:8 | 1:80 | 1:400 |
kapten | 1:20 | 1:200 | 1:1000 |
Dessa värden är bara en inställning som du kan också välja ett annat sätt. Det skulle vara klokt att ha en konfigurationsfil för att spara dessa inställningar, så det är möjligt att enkelt ändra symboler och vinna faktorer vid en senare tidpunkt. Vi vill inte anpassa sig någon kod bara när någon symbol ändra inställningar. Det finns flera sätt att uppnå detta. Vi skulle till exempel kunna lägga till en global konfiguration egendom eller inkludera en javascript-fil som innehåller de data konfiguration. Vi bestämde oss för att genomföra en konfiguration objekt som en singleton att visa dig ännu ett sätt hur du kan lägga till globala inställningar.
Är du en singleton?
I programmeringsspråk, enkelbörd är ett mycket vanligt sätt att genomföra objekt, som bör vara unikt inom programmet. Det kan och kommer bara finnas en instans av en singleton klass. De används för många olika uppgifter. I vårt fall, vi definiera en konfiguration objekt som en singleton. Vi vill bara ha en global inställning i programmet. Också, vi behöver inte lägga till singleton till vår scen eller någon annanstans. Vi kan bekvämt få tillgång till konfigurationen objektet, med alla dess egenskaper, signaler och funktioner direkt i andra filer.
En singleton är forever alone.
Det tar två steg för att genomföra en singleton i QML:
- Skapa en ny QML objekt och markera det som en singleton.
- Lägg till en "qmldir" fil som förklarar en typ för singleton-objekt. Detta gör singleton direkt tillgängliga som en typ i andra filer.
Vi kommer att använda slotmachinemodel element för att initiera spelautomaten komponent med symbol data. Detta slotmachinemodel kan också lagra ytterligare anpassad konfiguration uppgifter du kan behöva för varje symbol. Så hur får vi ta del av den och använda den för att sätta upp våra konfiguration objekt? Låt oss skapa en ny mapp config i din qml katalogen och lägg till filen symbolconfig.Qml .
Denna klass är precis som alla andra QML klass som du definierar, med undantag för linje pragma singleton , som markerar det som en singleton-objekt. Basklass för våra objekt är slotmachinemodel, vilket är varför vi kan också använda vår konfiguration objekt för att initiera spelautomaten komponent. Den viktigaste egenskapen för denna initiering är symboler egendom. Det krävs att denna egendom har en javascript-objekt som definierar alla våra symboler som egenskaper, som i sig innehåller den frekvensinställning som symbol och några egna data.
Den anpassade uppgifter till varje symbol är den plats där vi kan lägga våra extra konfiguration data som vinner faktorer för varje symbol. Vi bestämde oss för att inte bara lägga det vinna faktorer som egna data, men också en källa till bilden som ska visas som symbol. Detta sätt, du kan enkelt ta bort eller lägga till symboler senare med önskad symbol bild och vinn faktorer. Dessutom kan vi lägga till några funktioner till vår klass för att hjälpa oss att få tillgång till vår data konfiguration.
- Den getwinfactor () - funktionen returnerar vinna faktor konfiguration för en viss symbol och en specifik linje längd.
- Den getsymboldata () - funktionen kan användas för att komma åt den egna uppgifter för en viss symbol.
Det var redan det första steget för att skapa en singleton. Vad som återstår är att deklarera en QML typ för våra singleton-objekt. För detta lägger vi till en ny fil qmldir till vår qml/config-directory. Se till att denna fil inte har någon filtyp som *.Qml eller *.Txt.
Detta förklarar att den typ symbolconfig med version 1.0 genomförs i filen symbolconfig.Qml . Med detta, vi har konfigurerat alla uppgifter vi behöver för att sätta upp våra spelautomaten.
Modell, delegera och slot machine
Vi vill skapa en anpassad spelautomat baserad på den konfiguration som vi just lagt till. Som nämnts tidigare spelautomaten komponent hjälper oss att enkelt ställa upp en spelautomat. Den viktigaste delen för att få en spelautomaten att arbeta är att ange dess modell och delegera egenskaper.
- Modellen är ansvariga för att tillhandahålla data för att fylla på hjulen på spelautomaten med objekt. Vi har redan använt slotmachinemodel för att konfigurera våra symboler. Om vi sedan mata slot machine med denna konfiguration, hjulen kommer att vara fylld med dessa symboler i en slumpmässig ordning, baserat på deras frekvensinställning.
- Ombudet definierar utseendet av varje symbol på hjul. Vi vill visa en bild för varje symbol, som använder bilden källan vi anges i konfigurationen objektet.
Eftersom vi använder slotmachinemodel för att ange data för vår slot maskin, kan vi gå vidare till att definiera utseendet på våra symboler. Skapa en ny mapp spelautomaten i din qml katalogen och lägg till följande symbol.Qml definition.
Symbolen objektet är ganska enkel: det innehåller en bild och gör det möjligt att ställa in bild-källa med hjälp av en fastighet alias. Vi fyller hela artikel med bild och lägga till en marginal på toppen och botten.
Observera: vi inte ange en fast bredd för objektet på denna punkt. Detta beror på att vi vill sätta den totala storleken på slot machine med symboler baserat på tillgängliga skärmstorlek. För att kunna göra det, behöver vi inte ange bredd och höjd för poster från början. Spelautomaten komponent då ställer automatiskt artikel storlek, om vi konfigurera vissa egenskaper för standard bredden och höjden av objekt.
När vi nu har vår modell och delegera redo, vi kan skapa den spelautomat i en ny fil qml/spelautomaten/flaskofrummachine.Qml .
Linjen importera "../config" som tillåter oss att använda vår konfiguration objekt i denna fil. Men vi behöver inte importera vår symbol QML objektet, eftersom det ligger i samma mapp med våra flaskofrummachine komponent. Vi sedan till grund för våra egna slot maskinen på spelautomaten komponent och ställa upp för att visa tre rader och fem hjul. För modell, kan vi helt enkelt gå vår singleton konfiguration objekt. Spelautomat skapar sedan den symbol objekt som definieras av delegaten egendom, med uppgifter om vår modell. Inom delegera, du kan använda vissa speciella egenskaper för att få tillgång till uppgifterna i den slotmachinemodel som du har skapat:
- Modeldata.Type - innehåller symbol namn, e.G. "rom", "papegoja", "kapten", .
- Modeldata.Frekvens - håller frekvens värdet av symbolen.
- Modeldata.Data - innehåller de egna användardata symbol. Vi kan använda detta för att komma åt bilden källa konfiguration av våra symboler.
Efter modell och delegera definitioner, vi kan också lägga två bilder. En som fyller slot maskin med en bakgrund, en annan visar vita linjer som en gräns mellan hjulen. Den här bilden är placerad ovanför bakgrunden och skapade symboler genom att sätta z egendom.
Att sätta ihop allt
Genom att lägga till denna slot maskin till vår scen, så kan vi kolla om allt ser bra ut:
Efter att vi importerar "spelautomaten" , vi kan lägga till komponenten. Vi förankra den i mitten av scenen och ange standard bredd och höjd för poster och rullar. Eftersom vi inte ange en viss höjd för våra symboler, default-värden används för dem alla. När du träffar spela detta redan ser ganska bra. Men vid en närmare titt, fast höjd gör att tomma områden ovanför eller nedanför slot machine.
Slot maskinen visas korrekt men fast höjd kan leda till tomma områden.
Låt oss rätta till det! Och medan vi är inne på det, kan vi också ta med allt till liv genom att lägga till en handler till spinended signal och genomföra startslotmachine() funktion.
Vi börjar med att anpassa hela spelautomat nedan toppen bar. Men topbar bilden också innehåller en skugga på botten. Så vi flyttar spelautomat 10px uppåt för att låta topbar och spelautomaten överlappar varandra lite. Eftersom det översta fältet är placerad på toppen av slot maskinen, det kastar sin skugga över det. Detsamma gäller den nedre baren. Bara att i detta fall, höjden av slot maskinen är inställd därför att låta den överlappar den undre bar.
Efter inställning av en dynamisk höjd för slot maskin baserat på det utrymme som är tillgängligt, vi också beräkna bredden och höjden av symboler i enlighet med detta. Och som sista steg vi också skala spin hastigheten längs med posten höjd. Om vi inte ange en dynamisk rörelse hastighet, en spelautomat med mindre symboler kan visas snabbare.
För startslotmachine() funktion, vi bara köra en ny omgång, om spelaren har tillräckligt med krediter och slot maskinen inte körs för tillfället. Vi ställer också bottombar.Startactive = true för att byta bild för knappen och förhindra förändringar till det satsade beloppet. Att vi sedan minska spelaren poäng och starta en ny omgång. För att stoppa slot maskinen, passerar vi ett slumpmässigt intervallet mellan 500 och 1000 ms till spin () - funktionen. Slot maskinen stannar automatiskt efter att tiden har gått och spinended signal sparken.
Efter varje spin, vi inaktivera start-knappen och starta om spelautomat om vi är på autospel.
Om du kör spelet på denna punkt, du kan redan nu titta på de symboler radas upp och din poäng nedgång för varje spin. Jag vet vad du tänker nu: "vad? Jag fick tre kaptener i rad och inte vinna något?!", men slappna av, vi tar hand om det nu!
Den här gången, jag kommer att vinna!
Innan vi går in på detaljer om hur att kontrollera om spelaren har vunnit, du bör veta om konceptet av flera vinnande rader. I modern slot machine spel, är det inte en linje som spelaren kan vinna. Med flera linjer, som sträcker sig från den vänstra sidan av slot maskinen till den högra sidan, ökar chanserna att vissa symboler bilda en linje av tre eller fler. Det är därför, även i detta spel, vi har ett totalt belopp av 9 rader om vilken spelare kan vinna.
Vårt spel använder 9 vinnande linjer. Var och en av dem drar en väg från
den vänstra sidan av spelautomat till höger.
Vårt mål är att genomföra en vinnande linje på en övergripande nivå och sedan enkelt lägga till de olika linjer bara genom att ange några variabler som vägen av denna linje, som kan beskrivas som en lista med positioner på spelautomaten. Varje specifik linje instans bör ha alla uppgifter och funktioner för att kontrollera om spelaren har vunnit på den linjen.
Visa en vinnande linje
Genomförandet av de vinnande raderna är den mest komplexa delen av den här lektionen så se till att få lite kaffe och aktivera dina hjärnceller! ;-)
Tja, för att vara ärlig, det är inte så svårt att definiera positionerna av spelautomaten, som är en del av den linje, eller för att kontrollera om det finns matchande symboler på att positioner. Den del som är lite knepigt, är hur man visar användaren att han vann på en linje, hur mycket han har vunnit, och som symboler på denna linje är ansvarig för att vinna.
Det är möjligt att ändra symboler i spelautomaten för att visa dem som vinnare, men alla ändringar av en symbol i slot maskinen kan också påverkar slot maskinen själv. Detta är särskilt problematiskt om du ändrar bredd eller höjd av en artikel i den slot maskin, som alla animationer och placering av symboler är baserat på antagandet att alla objekt har samma storlek. Vi vill dessutom att dra den vinnande raden ovanför hela spelautomat komponent, men visar symboler som kommer som en del av linjen.
Varje vinnande linje visas ovanför spelautomaten och innehåller de vinnande symbolerna och vinstbeloppet.
Det är därför vi kommer inte göra några ändringar i slot maskinen själv. Vi kommer att visa raden ovanför slot machine och dynamiskt rita symboler som utgör den linjen när en vinst uppstår. Och för att toppa allt detta, linjen själv och de symboler vi dra, skulle passa perfekt ovanför spelautomaten, som har en annan storlek på varje enhet.
Din hjärna gör ont redan? Var inte rädd, vi kommer att lägga till alla i den här steg-för-steg tills allt fungerar som vi vill. Det finns två huvudsakliga problem att lösa:
- Hur kan vi visa linjer perfekt ovanför spelautomaten?
- Hur gör vi för att dynamiskt att lägga till symboler i rad?
Den första frågan kunde inte besvaras enklare: vi redan har skapat bilder för varje linje på ett sätt som passar perfekt spelautomat. Detta är något som vi tog hand om under utformningen av spelet. Om bilden av en linje som har samma höjd som slot maskinen, är den linje som är perfekt linje och passar de kolumner och rader av slot machine.
Varje rad bilden täcker hela spelautomat höjd.
När det gäller den andra frågan kommer vi att ta flera steg för att förverkliga den dynamiska skapandet av vinnande symboler:
- Vi validera om en spelare har vunnit genom att markera alla spår positioner i linjen.
- Vid denna kontroll, vi memorera positioner och symboler på linjen, som är ansvarig för en vinst.
- Efter att vi dynamiskt skapa linje symboler baserat på vad vi lärt och placera dem på toppen av raden.
Låt oss hoppa över valideringen för nu och fokusera på steg tre. För att skapa den grundläggande QML struktur för att på rätt sätt visa en linje, kan vi lägga till en ny fil winningline.Qml till vår qml/spelautomaten mapp.
Objektet för en vinnande linje som är konfigurerad för att automatiskt fylla storleken av dess överordnade objekt. På grund av denna inställning, kan vi lägga till alla de olika linjerna till en behållare objekt som matchar höjden av spelautomat. Varje vinnande-raden då också passar perfekt över slot machine.
Vi då förklara vissa egenskaper, som tillåter oss att konfigurera varje rad eller memorera data för intern användning. Den inre egenskaper som alla börjar med två understreck för att undvika missförstånd.
- Fastigheten alias bild gör det möjligt att få tillgång till linjen bild för varje linje.
- Fastigheten färg anger linjens färg, som sedan används för att korrekt färg dynamiskt skapade linje symboler. Symboler en röd linje bör ha en röd bakgrund och gränsen symboler på en grön linje bör ha en grön en, och så vidare .
- De positioner array som lagrar slot positioner i linjen som javascript-objekt som håller rullen och rad index.
- Om spelaren vinner på linjen, den sammanlagda poäng vann han lagras i winamount egendom.
- Egenskaper __winningpositions och __winningtypes hålla positioner och typer av symboler som vann på linjen. Du kan anta att dessa egenskaper är fyllda med rätt positioner och typer för nu. När vi lägger till validering steg, vi kommer också att korrekt ställa in dessa egenskaper.
- Det __linesymbols array kommer att hålla linjen symbol objekt som vi skapar dynamiskt.
Vi har då bara lägga till två faktorer till vår linje. Linjen bild, som vi konfigurera för varje linje och ett särskilt område som vi använder som containern för linje symboler vi skapar. Anledningen till denna artikel är ett krav på en container som matchar storleken på slot maskinen. Raden sig bara matchar spelautomater höjd, men inte dess bredd. Vi vill placera text för att vinna belopp och den linje symboler korrekt ovanför spelautomaten, som är varför vi behöver denna behållare. Vinstbeloppet är redan en del av behållaren från början. Symbolerna läggs då till när drawlinesymbols() funktionen kallas.
Vi plats raden symboler i förhållande till symbolen område, som matchar spelautomat storlek.
Den drawlinesymbols() funktionen tar hand om följande uppgifter:
- Först måste vi ta bort föregående rad symboler med removelinesymbols() funktion.
- Vi har då rätt inställda storleken på symbolen behållare baserad på spelautomaten referens, som vi får som en funktion parameter.
- Efter att vi skapar alla rad symboler som bygger på det __winningpositions egendom, __winningtypes egendom och den faktiska storleken av spelautomat objekt.
- Som sista steg, vi är rätt inställd y-position för att vinna text baserat på positionen för den första symbolen.
Den dynamiska skapande av objekt som är möjligt med qt.Createcomponent kommando. Vi använder detta kommando för att ladda linesymbol.Qml komponent, som vi kommer att skapa i nästa steg av denna handledning. Därefter skapar vi varje objekt som passerar fastigheten konfiguration och målet behållare till createobject metod för den komponent vi lastade. Naturligtvis finns alla de egenskaper som vi satt upp för line-symboler kommer också att vara en del av linesymbol QML komponent. Låt oss skapa en komponent genom att lägga till en ny fil linesymbol.Qml till spelautomaten mapp.
Som tur är, inget riktigt komplex som händer inom denna komponent. Vi definierar en rektangel, för att ställa in en bakgrund, och lägga till en bild för att visa den symbol bild. Bilden innehåller även en rektangel för att förverkliga en färgad ram. Färg egendom definierar färg på både bakgrund och gränsen rektangel. För att visa korrekt bild, kan vi lägga till en typ av egendom och sedan använda vår symbol konfiguration för att få bilden som källa för önskad symbol typ. Det är all den magi. Med detta, du har redan färdiga koden för att visa en vinnande linje.
Kontroll för matchande symboler
Nästa upp är den del vi lämnade ut innan: validering av en linje för att kontrollera om det är en grupp med matchande symboler. Typisk slot spel genomföra denna kontroll på följande sätt:
- Varje rad av symboler som börjar på den första rullen på spelautomaten.
- Varje symbol på följande rullar, som har samma typ, som räknas till raden.
- Joker-symbolen kan ersätta vilken annan symbol som en del av en linje.
- En symbol som inte wildcard och har en annan typ avbryter linje.
När du har kontrollerat de aktuella symboler på så sätt kan du avgöra hur man ska hantera resultatet. För att hålla det enkelt, vi bara kommer att ge en belöning i form av poäng till spelaren när den linje som innehåller minst tre symboler. Win faktor som bestämmer kredit belopp som vann, är redan en del av vår symbol konfiguration.
Låt oss lägga till validate() funktion till winningline.Qml komponent:
Förutom själva funktionen, har vi även lagt till en importera för att ladda vår symbol konfiguration med alla vinna faktorer. Efter kontroll linjen symboler, funktionen returnerar false om den finner mindre än tre matchande symboler. Annars beräknar och fastställer winamount fastigheten, utlöser drawlinesymbols () - funktionen och sedan returnerar sant . Under in för matchande symboler, kan vi även lagra den vinnande positioner och typer av linjen i den __winningpositions och __winningtypes egenskaper. Dessa egenskaper definierar symboler och positioner för drawlinesymbols () - funktionen. Funktion parameter maskinen kommer att hålla en hänvisning till spelautomat komponent. Vi använder denna referens för att få tillgång till den synliga symboler i spelautomaten. Vi kan också skicka den till drawlinesymbols () - funktionen, där det används för att korrekt ställa in storleken på containern, som håller dynamiskt skapade symboler.
Att lägga till alla linjer
Nu kan du slappna av! I föregående steg, du förberett en generell komponent, som kan beräkna och sedan visualisera en vinnande linje. Och allt det arbete som du lägger ner på att skapa denna komponent, nu kommer att betala mindre. Vad vi ska göra härnäst, är att skapa en ny validator komponent, som kommer att innehålla alla vinnande linjer som vi vill ha i vårt spel. Och efter det kan vi utlösa validering av alla linjer med ett enda kommando. Låter det bra? Låt oss skapa en ny fil winvalidator.Qml inom spelautomaten mapp. Lägg sedan till följande kod som sätter upp den allra första vinnande raden av våra spel.
Om du tittar på dessa få rader, du kan definitivt vara stolt över. Våra validator komponent innehåller nu en fullt användbar vinnande linje. Vi sätter bara källan till linjen bild, bakgrundsfärg för de symboler vi dra på linjen, och slot positioner som gör upp linjen. Och med ett enkelt samtal till validate() funktion, linjen kan kontrollera slot positioner, beräkna vinst och rita symboler som utgör vinna. Observera att vi dölja linjer med synliga: falskt från början. Vi kommer att visa dem efter att vi fastställt att de har vunnit. Nu kan du lägga till de övriga åtta vinnande linjer på samma sätt.
Dessa nio rader beskriva bilder, färger och positioner för nio linjer, som vi beslutade om under utformningen av spelet. Färgen och bilden av den linje som är irrelevant för de beräkningar. Du kan enkelt byta bild eller ändra färg vid ett senare tillfälle. Också, kan du enkelt skapa en spelautomat som använder andra mått än 5 hjul och 3 rader. Bara konfigurera positioner fastighet på rätt sätt och allt kommer att bli bra.
Vi har precis lagt alla nio linjer i spelet.
Låt oss nu lägga till kod som gör det möjligt för oss att utvärdera alla linjer och visa vinnarna.
De funktioner som tar hand om dessa uppgifter:
- Den validate() funktionen kontrollerar alla linjer, och om spelaren vunnit, vi memorera linje och för att öka den totala vinstsumman med win beloppet av linje. Vi då öka den faktiska spelare krediter av den totala vinstsumman och returnerar true om spelaren vann på minst en linje.
- Reset() funktion förbereder validator för en ny slot maskinen snurra. För våra validator, är det tillräckligt att helt enkelt dölja alla linjer och stoppa timern som visar linjer.
- Den showwinninglines () - funktionen visar den första vinnande rad och startar timern, som kommer att visa de andra linjerna efter en viss tid passerat.
- Den showline function() visas en linje som vann baserat på index-parametern. Vi har också memorera index som för närvarande är synliga raden.
- Den hidealllines () - funktion som helt enkelt anger egenskapen synlig för alla linjer till falskt .
För att sammanfatta det hela, vi har precis lagt en timer och två egenskaper som tillåter oss att växla visningen av alla rader som vann. För detta ändamål har vi memorera rader som vann när vi validera linjer. Vi kan använda showwinninglines () - funktion för att starta visning av rader efter valideringen. Och när vi börjar ett nytt spel, reset() funktionen gör det möjligt för oss att dölja allt igen. Alla som är kvar nu är att lägga till css-valideraren till vår scen och kallar dessa funktioner på rätt ställen.
Vi lägger till koden för validator komponent nedan spelautomaten del av scenen, så de linjer som visas ovanför spelautomaten. Vi ställer också storleken av valideraren komponent för att passa spelautomat. Höjden av valideraren ska matcha spelautomat höjd. Att vi sedan beräkna den bredd som bygger på bredd/höjd-förhållande på vår linje bilder. Alla linjer och av valideraren använda upp hela validator storlek, och därmed också passa spelautomat. Varje gång vi börjar slot maskinen, vi återställer validator för att dölja alla linjer. När en omgång är slut, vi kallar validate () - funktion för att kontrollera om spelaren har vunnit. Och om han vinner, vi visar det vinnande linjer.
Hit spela och se om du kan få några stora vinster! Men oroa dig inte, du kommer inte att förlora några riktiga pengar i denna demo spel! ;-)
Några mindre förbättringar
Som du kan se, spelet är ganska kallt nu. Men det är fortfarande vissa saker som vi kan arbeta vidare. I form av animationer, det skulle vara trevligt att se spelare poäng öka och minska flytande. För detta ändamål kan du bara lägga till ett beteende på scen, som besjälar kredit-belopp när det är ändrat.
Från och med nu, när vi minska kredit belopp för att starta spelautomaten, eller när vi ökar det i händelse av en seger, kan vi titta på det belopp som förändras över tid. Vi baserar längden för animeringen på den aktuella insatsen. Animeringar för en högre insats, som också leder till högre vinster, kommer att ta längre tid. Animation varaktighet i vårt fall spänner från 200 ms 1000 ms för den insats belopp av 4 till 20.
En annan cool sak skulle vara att lägga till några ytterligare slumpmässighet genom att ändra tidsfördröjningen för stopp varje rulle. Per default, slot maskinen stannar var och en av sina rullar 250 ms efter den föregående. Fastigheten reelstopdelay låter oss ändra detta värde. Om vi väljer ett slumpmässigt värde när en ny omgång startat vår slot maskinen slutar sina rullar med en slumpmässig fördröjning.
Om du vill utföra en del kod varje gång slot maskinen startar en snurra, en möjlighet är att använda spinstarted signal om spelautomat. Vi använder denna signal för att ange en slumpmässig fördröjning för varje spin. En annan möjlighet skulle vara att ändra reelstopdelay egendom inom startslotmachine () - funktionen på vår scen.
Detta var den sista funktionen vi behandlar i den här guiden, men känn dig fri att lägga till några förbättringar dig själv!
Vad kommer härnäst?
Om du behöver några förslag för ytterligare funktioner, detta är vad du kan göra:
- Lägga till bakgrundsmusik och ljudeffekter med backgroundmusic och soundeffect komponenter.
- Lägg till vissa vändningar i spelet, e.G. Speciella symboler för free spins.
- Låta spelaren välja den linje han vill spela på. Han kan spela på alla eller bara på några av de nio linjer.
- Tillåter spelaren att ändra riktiga pengar till poäng med in-app-köp med hjälp soomla plugin för felgo.
Om du har några frågor om denna slot spelet handledning, tveka inte att besöka support-forum.
Besök även felgo spel exempel och demonstrationer för att få mer information om att skapa spel med felgo och för att se källkoden för befintliga appar i app-butiker.
Om du är intresserad av den fullständiga källkoden för denna demo spel, se kolv rom - slot-spel.
Grattis, du har genomfört handledning och skapat din egen spelautomat!
Skapa en slot maskin spel i flash med hjälp av AS3
Följ den rakt fram stegen i denna premium handledning för att skapa en underhållande spelautomat spel i flash. Snurra hjulen och se vad du kan vinna!
Steg 1: en kort översikt
Med hjälp av flash-ritverktyg kommer vi att skapa en snygg grafisk gränssnitt som kommer att drivas av flera actionscript 3 klasser.
Användaren kommer att kunna satsa olika belopp för att vinna priser.
Steg 2: flash-dokument inställningar
Öppna flash och skapa en 480 pixlar bred, 320 pixlar hög dokument. Ange frame rate till 30fps.
Steg 3: gränssnitt
En mörk gränssnitt kommer att visas, detta innebär att flera former, knappar, bitmappar och mer.
Fortsätt till nästa steg för att lära sig hur man skapar denna GUI.
Steg 4: bakgrund
Skapa en 480x320 pixlar rektangel och fylla det med detta radiell övertoning: #404040, #080808.
Använd align panel (cmd + K) för att centrera den i scenen.
Steg 5: titel
Låt oss lägga till en titel till vårt spel, beroende på din slot machine tema du kan ändra grafik för att passa dina behov. Här har jag använt tuts+ logotyp.
Steg 6: slots bakgrund
Använd rektangel primitiva verktyg (R) för att skapa en 320x160px rektangel. Ändra sitt hörn radie till 10 och fylla det med detta linjär gradient: #F5DA95, #967226, #91723B.
Dubbla form, för att ändra dess storlek till 316x156px och ändra dess färg till svart linjär gradient som vi använde tidigare.
Steg 7: objekt som grafik
Dessa är de bilder som vi ska använda som spelautomat artiklar, känn dig fri att använda någon grafik som du vill ha i ditt eget spel!
Steg 8: reel bakgrund
För att skapa underlag för hjulen, använd rektangel verktyget (R) för att skapa en 98x146px rektangel och fylla det med denna lutning: #8F8459, #F8F4C7, #8F8459.
Dubbla former och passa in dem i spåren område.
Steg 9: reel movieclip
Ordna objekt som grafik i önskad ordning och konvertera dem till filmklipp. Vi kommer att använda rullen bakgrund rektangel av det sista steget för att skapa skuggeffekter: ändra dess färg till svart och ändra dess alpha värden till 65, 15, 0.
Detta kan vara en knepig del så se till att ladda hem källfilerna för att hjälpa dig.
Som du kan se, jag har använt två nettuts+ logotyper och två psdtuts+ logotyper, men bara en av varje av de activetuts+ och vectortuts+ logotyper. Detta innebär att det finns en större möjlighet att matcha tre nettuts+ logotyper än det är att matcha tre activetuts+ logotyper.
Använder skuggan som en mask lager, och tidslinjen för att animera objekt neråt. Jag använde frame by frame animation flytta objekt 20 px ner i varje bildruta. Du kan använda en tween, om du ville.
Upprepa detta moveclip och placera dem på rätt spår bakgrund. Använd följande exempel namn: poster1, items2, items3.
Steg 10: etiketter
Tidslinje etiketter kommer att användas för att kontrollera en vinnande kombination. Skapa ett nytt lager och etikett varje bildruta där våra objekt är i centrum.
Steg 11: statisk textfields
Använd textverktyget (T) för att skapa tre statiska textfields: hp, insats och vinnare betalas.
Steg 12: dynamisk textfields
Med textverktyget fortfarande är markerad, skapa tre dynamiska textfields, placera dem i statiska och kära och ge dem namn, från vänster till höger: creditst, bett och paidt.
Steg 13: knappar
Använd rektangel primitiva verktyg för att skapa tre 45x45px torg, ändra hörnradien till 4 och fyll den med: #CD0202, #910202. Lägg till motsvarande text etikett till varje, konvertera alla till en knapp, och namnge dem: paytabb, betmaxb och betoneb.
Steg 14: spin-knappen
Spin-knappen är lite större än de andra och har också en annan färg.
Använda samma process av de andra knapparna, men ändra storleken till 50x50px och färg: #5DA012, 3C670C.
Steg 15: ljud
Vi kommer att använda ljudeffekter för att förstärka känslan av spelet, kan du hitta de ljud som används i detta exempel i soungle.Com med hjälp av sökord slot machine.
Steg 16: tweennano
Vi kommer att använda en annan tween motorn från den standard som ingår i flash, detta kommer att öka prestanda, liksom det är lättare att använda.
Du kan ladda ner tweennano från sin officiella webbplats.
Steg 17: nya actionscript-klass
Skapa en ny (cmd + N) actionscript 3.0-klass och spara det som main.Som i din klass mapp.
Steg 18: klass struktur
Skapa din grundläggande klasstrukturen att börja skriva din kod.
Steg 19: krävs klasser
Dessa är de klasser vi behöver för att importera för vår klass att arbeta; importera direktivet gör externt definierade klasser och paket som finns tillgängliga för att din kod.
Steg 20: variabler
Det är dessa variabler som vi kommer att använda, läs kommentarerna i koden för att veta mer om dem.
Steg 21: konstruktör-kod
Konstruktorn är en funktion som körs när ett objekt skapas från en klass, denna kod är den första som ska köras när du gör en instans av ett objekt eller kör när sedan SWF först laddas om det hör till dokumentet klass.
Det kräver att de nödvändiga funktionerna för att starta spelet. Markera de funktioner i nästa steg.
Steg 22: stoppa objekt
Förhindra att hjulen filmklipp från att spela omedelbart.
Steg 23: knappen lägg till lyssnare
Här använder vi en anpassad funktion för att lägga musen händelser till våra knappar; denna funktion kommer att skapas senare i klassen.
Steg 24: inaktivera spin-knappen
Därefter använder vi en annan anpassad funktion som kommer att förhindra att musen för händelser av spin-knappen.
Steg 25: knappen lyssnare
Denna funktion lägger till eller tar bort en mouseup-händelse till knappar beroende på den angivna parametern.
Steg 26: aktivera/inaktivera knappar
Följande funktion använder dess parametrar för att tween alpha-värdet för den angivna knappen och inaktivera/aktivera musen interaktioner.
Steg 27: satsa max-knappen
Bet max knappen hanteras av denna funktion.
Det spelar snurra ljud, förändrar poäng textfields, och kallar spin-funktion.
Steg 28: bet one knappen
Satsa en knappen hanteras av denna funktion.
Det ökar insatsen med ett (om möjligt) och spelar på motsvarande knapp för ljud. Det gör det också möjligt spin-knappen.
Steg 29: visa/dölj betala tabell
Utdelnings tabellen för hanteras av denna funktion.
Det kontrollerar om utdelnings tabellen är redan på scenen, och, om inte, använder den en tween för att visa det och centrera den. De andra knapparna är avaktiverad när tabellen visar.
Steg 30: spin-knappen
Spin-knappen hanteras av denna funktion.
Det spelar snurra ljud och spin-funktionen om poäng är korrekta.
Steg 31: spin-funktion
En av de viktigaste funktionerna i spelet, spin-funktionen hanterar de vinnande och spendera poäng, snurrar objekt i slots och använder en timer för att stoppa dem. Läs nästa steg för en mer detaljerad vy av dessa åtgärder.
Steg 32: lägg vann poäng
Detta kontrollerar om krediter finns tillgängliga för att lägga från paidt textfield, och återställer värdet till 0.
Steg 33: subtrahera poäng
Detta drar de krediter som använts i den senaste satsningen.
Steg 34: spin objekt
Denna funktion besjälar hjulen, för att göra-poster visas i spinn.
Steg 35: spin timer
Denna timer bestämmer (slumpmässigt) det dags att låta rullen poster snurra, det är olika i varje omgång.
Steg 36: timer-funktion
Denna funktion utförs varje gång timern slutar sin räknas.
Det stoppar den aktuella slot från spinning och spelar stoppa ljudet. När alla objekt är slutade det rensar timer och samtal checkwin() funktion.
Steg 37: snap till närmaste logotyp
Som timer kan sluta i en ram där det aktuella objektet är inte i centrum, vi kontrollera den aktuella bildrutan i movieclip och använda gotoandstop() för att visa den närmaste punkt.
Du kan behöva ändra denna kod för att matcha symboler och snurra animation som du valde.
Steg 38: kontrollera vinna
Denna funktion kontrollerar om de tre sakerna är lika, om den stämmer, det spelar vinnande ljud och lägger motsvarande belopp till betalas textfield.
Steg 39: ställ största klass
Vi gör användning av dokumentet klass i denna handledning, om du inte vet hur man använder det eller är lite förvirrad vänligen läs detta quicktip.
Ange din FLA: s dokument klass till huvudsidan .
Steg 40: test
Nu är vi redo för att testa filmen och se om allt fungerar som förväntat, glöm inte att prova alla knappar!
Slutsats
Det slutliga resultatet är en anpassningsbar och underhållande spel, prova att lägga till din egen grafik och priser! Du kan också gå med på att ändra sannolikheten för att göra det lättare eller svårare att vinna.
Jag hoppas du gillade denna tutorial, tack för att du läser!
Hur att välja en vinnande slot maskinen och vinna (nästan) varje gång!
Innehållsförteckning
I denna artikel kommer jag att visa er hur att vinna på slots.
Först börjar vi med några praktiska tips på hur att välja en vinnande slot maskinen. Sedan, när du har alla de slots tips som du behöver, kan du flytta på den verkliga nyckeln till att vinna på slots:
Hitta loose slot maskiner för att spela online.
Denna artikel kommer att förändra sättet du spelar slots. Och risken finns att det är vad du behöver för att vinna på slots kräver tid, engagemang och rätt tänkesätt.
Så, är du redo att lära dig hur man vinner på slots?
Om du spelar slots för skojs skull, det finns inga regler att följa. Du behöver bara en slot app som slotomania och njuta av deras instant play spel.
Om du vill vinna på online slots i gratisspel eller demo-läge, hämta slotomania, välja en slot maskin spel från deras insamling och spela, spela, spela. Du kommer att få tillräckligt med progressiv maskin spel och lösa spår att njuta av din spelupplevelse för gratis.
Saker och ting förändras när ditt mål är att vinna riktiga pengar på slots när du spelar online.
Det är när denna artikel blir användbar. Eftersom det här är där du får lära dig hur att välja en vinnande slot maskinen och öka dina chanser att vinna pengar på nätet!
Få en ny no deposit bonus och spela slots online.
Registrera ett gratis konto och snurra hjulen för att vinna!
1. Välja vinnande slots med högsta utbetalningar
När du går online för att spela och vinna pengar på slots, du behöver veta hur man väljer rätt slot machine games.
De flesta nybörjare att börja spela casino spel tro att alla slots är mer eller mindre samma sak, bara med olika grafik.
Om du vill veta hur man vinner på slots, du behöver en maskin som betalar ut mer än de andra. Och för att veta vilken man är ett utmärkt slot att spela, du behöver bry sig om återgå till spelaren (RTP) andel.
Den avkastning till spelaren (eller RTP) är en procent av alla satsade pengar som en slot betalar tillbaka till sina spelare.
Det är inte den summa pengar som du får tillbaka när du satsa på riktiga pengar på slots, och det framgår inte om du har färre chanser att träffa en bonus runda eller inte — men det ger en bra indikation på om en maskin betalar tillräckligt för dig att spela på den eller inte.
Hur att hitta den RTP av en slot machine
Det snabbaste alternativet är att söka efter det på nätet.
Användning google, bing, yandex, eller vilken sökmotor du föredrar.
Många casino webbplatser nyheter att publicera material kring casino spel har hela avsnitt som är avsedda för RTP procent av kasino slot spel som de granskar.
Du hittar dem på pokernews, liksom. Varje granskning har en sektion tillägnad till utbetalning av varje typ av slot med lätt-att-förstå info om spel med täta utbetalningar.
Om detta är första gången på vår webbplats, kontrollera några relaterade artiklar som dessa lista över spel. Genom att välja slots med en hög RTP, kommer du att förbättra dina chanser direkt.
Du kan även kontrollera slot själv. RTP-nummer är alltid nämns någonstans. Oftast hittar du det i inställningarna för slot-spelet eller den"hjälp avsnitt.
Så, hur att välja en vinnande slot maskinen och hur man använder RTP för att veta hur mycket spelautomater betala?
RTP beräknas på en skala från 1 till 100. De flesta slots har en RTP mellan 92-97 procent.
Alltid välja en online slot maskin spel med en RTP av 96 procent eller högre. Detta är den bästa slots strategi att följa varje gång du spelar, eftersom en hög avkastning procent anger att du har en bättre chans att vinna. Bra alternativ.
Hög RTP slot att spela devil ' s delight
Devil ' s delight är en slot med netent som har angetts i underjorden.
Det har allt som du vill associera med helvetet:
- Devils
- Själ reapers
- Gravar
- Nummer 666
- Högafflar
- Skelett
- Lågor
Är något som saknas från listan?
Facket har också en separat soul reaper bonusspel. Det du behöver för att gissa synder tecken på skärmen. Varje gång du gissar rätt — får du poäng som hjälper dig att vinna mer cash.
Detta lös video slot har fem hjul och 20 vinstlinjer. Och trots att den syndiga namn, devil ' s delight är generös – RTP i det här spelet når 97,6 procent!
2. Bestämma volatiliteten av slots
En annan viktig faktor att tänka på att välja en vinnande slot maskinen är spelet volatilitet.
Många spel och gambling news webbplatser som hänvisar till spel' volatilitet som deras 'varians." om du vill, kan du överväga detta som risk-nivå.
Volatiliteten i en slot maskin spel åtgärder risken är inblandade i att spela en viss slot för riktiga pengar. En av mina favorit tips för att spela slots är att överväga det 'riskfaktor' av spelet du är på väg att spela. Det beror på att volatilitet avgör hur du vinna på slots.
- Låg volatilitet slots: dina odds för att vinna på dessa slots är hög, och det är lättare att slå vinnande kombinationer när du snurra hjulen. Dock bör du veta att det låg volatilitet slots erbjuder mindre vinster — så att din vinnande kombinationer kan inte vara värt så mycket som du skulle vilja att de.
- Hög volatilitet slots: oddsen att vinna på dessa spel är mindre, men vinner betala mer. Med rätt bankrulle, tips för att spela slots, och strategi, dessa spel kan vara mycket mer givande.
Båda alternativen är ganska populära online eftersom folk spela båda typerna. Varje användbar casino guide ger dig massor av val för att hitta rätt online slots spel för dig — välkommen med bonus koder för att prova dem gratis innan du investerar dina pengar i dem.
Välj den slot maskinen tid som känns rätt för dig. Men tänk på detta:
Att spela hög volatilitet slots, du måste ha tålamod, ha tillräckligt med pengar för att investera i en långdragen online gaming session, och jag har läst tillräckligt casino blogginlägg att veta alla hemligheter slots optimala spela.
Annars låg volatilitet slots kan vara ett bättre alternativ för dig.
Hög volatilitet slots är lite riskabelt, alltför. Du vet aldrig hur mycket tid och pengar du behöver för att investera i att träffa en lucky spin och firar ännu en dag för att vinna pengar på slots.
Hur att hitta volatiliteten i en slot maskin spel
Casino sajter inte göra variationen av spel som är så tillgängliga som RTP-siffror — och det är delvis för att de inte vill för att hjälpa dig att förbättra dina odds.
Ett enkelt sätt att välja spel med rätt variansen är att använda "google operatörer och låt världens största sökmotor göra jobbet åt dig.
Har du sett några progressiva slots med slumpmässiga jackpots, och mega moolah spel som har fångat ditt öga. Det mest effektiva sättet att hitta variansen av detta spel är att:
- Öppna www.Google.Com
- Typ "mega moolah" varians i sökfältet
- Analysera sökresultaten
Alternativt, kan du utforska spel och försöka lista ut deras varians dig själv. Om du spelar slot tillräckligt länge för att du ska kunna se hur ofta spelet betalar ut och vilken typ av vinster du får.
Om framgångar är sällsynta, men betydande, du är på en hög volatilitet spel. Om du vinner ofta, men vinner är nervpåfrestande och små, som du bara har hittat en låg volatilitet spel.
En utmärkt välkomstbonus, insättningsbonus och free spins är ett utmärkt sätt att göra detta på och upptäcka spel' volatilitet genom att spela. Dessa alternativ som hjälper dig att lära dig mer om spelen och ge dig användbar information som kan hjälpa dig att förstå hur man vinner på slots i det långa loppet.
Hög volatilitet slot spela: kungen av atlantis
Kungen av atlantis en hög volatilitet spår av IGT. Spelet spelas på fem hjul och 40 vinstlinjer.
De symboler som visas i detta spel inkluderar snäckskal, guld ringar, juvel-täckt kronor, sjöjungfrur, delfiner, och den allsmäktige gud havet – poseidon.
Den höga volatiliteten slot maskin inte har många bonus spel eller funktioner (även om du satsar maximalt). Det enda "speciella" du får, är en omgång av åtta free spins som aktiveras när en treudd symbol landar bredvid poseidon.
Låg volatilitet slot för att prova: - hotline
Hotline är en av netent's mest populära slots dessa dagar.
Slå facket kräver att du reser tillbaka i tiden till 80-talet, bära vissa kläder skulle du inte vara stolt över i dag, och använda din förmåga för att lösa ett polisiärt ärende. På något sätt bygger på det kultförklarade TV-serien miami vice, slå slot behöver dig att hjälpa två detektiver för att fånga en smycken tjuv.
Spåret körs på en klassisk random number generator och har alla de klassiska funktioner netent spelare älskar så mycket. Wilds, expanderande wilds, re-spins, free spins - you name it. Det finns också en unik bonus spel där du kan välja en, två, eller alla tre hjulen. Det ökar dina chanser att få expanderande wilds.
Pay table i denna slot antyder, är en hotline låg volatilitet spel där segrar är mer frekventa (men liten i storlek). Om detta är vad du letar efter, välj denna slot maskin, njuta av spelet, och koppla av.
3. Gå inte med det självklara alternativet
Oavsett hur imponerande en online casino, du behöver för att göra en del forskning innan du börjar att snurra hjulen på slots.
Alla kasino webbplatser (som alla poker webbplatser, let ' s face it) vill ditt kreditkort och dina pengar. De erbjuder free spins eller en deposit bonus koder för att få dig på deras plattform och sedan måste du spela så mycket som möjligt. Med andra ord, de vill ha dina pengar.
Om du har råd att spela med riktiga pengar på slots, det är bra, så länge webbplatsen godkänner du att spela på och där du leta efter nästa lös maskinen att försöka är en laglig och reglerad online casino.
Tillsynsmyndigheter som storbritannien gambling commission (UKGC), den malta gaming authority (MGA) arbeta hårt för att eliminera farliga företag från online gambling industrin. Licenssystemen är din bästa allierade för att vara säker på att spela slot machine spel på legitima webbplatser, använda granskade slumpmässiga nummer generatorer och betala ut vinster till spelare.
En viktig faktor att beakta när du vill veta hur att välja en vinnande slot maskinen är att se om den webbplats som du vill registrera dig på innehar en licens av UKGC och/eller MGA. Oavsett casino bonus som de erbjuder eller den vansinniga fastställda högsta beloppet av free spins de lovar.
Du bör aldrig spela online poker eller plocka spelautomater på olicensierade casino webbplatser.
Du hittar en fullständig lista av alla online-kasinon är tillåtna i ditt land om den här sidan.
En lös slot spela: himalaya: världens tak
Hur jag hittade denna slot? Jag bläddrat ner till botten av skårorna sidan på en av mina favorit online-kasinon. Och sedan, jag bestämde mig bara för att plocka en spelautomat jag hade aldrig sett innan.
Inte alla spel gör det till online-kasinon' front sidor — särskilt de som har en kombination av volatilitet och RTP som spelar för spelarna och att komma från underläge utvecklare. Och himalaya: världens tak kommer från barcrest, en leverantör som inte är ofta i blickpunkten.
Också, himalaya: världens tak erbjuder bra odds för att vinna på slots!. Spelet har en RTP av 97,75 procent, vilket är över genomsnittet. Kombinera det att volatiliteten på medellång — och du vet hur att välja en vinnande slot maskinen.
4. Göra större satsningar
Varje samling av spelautomater tips eller casino strategier som berättar för dig att du inte kan vinna en progressiv jackpot med en minimum satsning. Och det är rätt.
Topp vinner alltid är ansluten till det fasta maximal satsningar. Du kan glömma din dröm att bli en multi-miljonär med bara 0.01. I slots, som i video poker, ju högre insats desto mer kan du vinna. Och, på samma gång, ju mindre insats. Ju mindre vinner.
Så, ja: din insats avgör hur att vinna på slots.
Slot maskinen utbetalningar är i proportion till vad du har att satsa i spelet. Om din slot maskinen strategi är att spela små insatser, inte ändra den. Bara förvänta dig inte att betyg orimligt stora vinster.
Som du förstår nu, att satsa mer pengar hjälper till att vinna mer on-line slots. Men det sätter också din slot maskinen strategi i fara och gör att du riskerar att förlora hela din bankrulle mycket snabbare.
Det är därför högre valör slots är också mer riskfylld än lägre valör slots. Personer spela dem på samma sätt och efter samma slot tips. Men den stora vinster hända bara på hög valör slots, som också är spelet där du kan riskera att förlora en massa pengar.
Tänk på detta, speciellt om du älskar att spela slots med progressiva jackpots. Jackpot slots kan vara kostsamt . Många spel ger dig tillgång till den bästa vinner när du satsa det maximala — och det är därför en rätt kortplats strategi och bankrulle strategi är nödvändigt för att vinna på slots.
Risken är alltid en viktig faktor i spel. Och du bestämmer själv hur riskfyllt du vill spela själv. Spela aldrig för mer pengar än du har råd att förlora och aldrig underskatta riskerna för spelberoende — även då du spela kul slot machine games.
En dyr slot vill spela med högsta möjliga insats: space wars
Space wars är en annan online slot av netent. Detta online spel är baserat på en populär spelautomat som du kan spela på alla kasinon i las vegas och atlantic city.
När du spelar space wars för riktiga pengar, du kan välja att satsa allt från 0,4 (minsta insatsen) till 20 (maximal insats) per spin. Valutan beror på din plats.
Detta spel inte har en progressiv jackpot, så att du inte riktigt behöver att satsa max varje gång du snurra. Börja med mindre satsningar och gå upp. Du kommer att se skillnaden i utbetalningar.
Space wars är en fartfylld video slot med fem hjul, fyra rader och 40 vinstlinjer. RTP är 96,8 procent.
5. Att lita på andra spelare
Detta är en av de slot tips som du bör inte tillämpas på många andra casino spel. Även om det kan vara giltig för video poker, det är en du bör inte följa om du spelar online poker.
Men när det gäller att spela slots. Ja, du kan lita på din andra slot spelare och ser hur människor spelar.
Om ett spår inte betalar, de andra spelarna kommer att ringa upp det. Snabbt.
Det är därför du bör använda den information som finns på alla casino blogg och casino webbplatser till din fördel. Bläddra igenom forum, spendera lite tid på reddit, och läs vad som las vegas och atlantic city-spelarna säger om varje spel.
Du kan också gå med i facebook grupper och be om hjälp där. Med andra ord, dra nytta av internet-anslutningen innan kasinot tar nytta av dig.
En klassisk slot människor spelar och kärlek: gonzo ' s quest
Släpptes 2010, gonzo ' s quest fortfarande inte släppa sin plats som en av de bästa spelautomater på nätet. Det är ganska en prestation, skulle jag säga.
Denna populära slot spel som har fem hjul, 20 vinstrader och en äventyrare (gonzalo "gonzo' pizzarro) och söker efter den förlorade staden av guld.
Spelare älskar denna lilla kille och följa hans äventyr. Gonzo ' s quest är en av de topprankade slot maskiner av alla tid av spelare, kasinon, casino kritiker.
6. Undvik märkesvaror slots
Märkesvaror slots är fantastiskt att spela. Vi kan spela med alla våra favorit hjältar och snurra hjulen känna sig som en del av de filmer, TV-serier, och visar att vi älskar.
Även om dessa spel är mycket roligt, märkesvaror slots är också det "bete" en hel del online-kasinon använder för att locka till oss spelare.
Kom ihåg att punkten om"inte gå för det självklara valet'? Om du är en stor game of thrones fan, hur troligt är det att du skulle gå direkt till game of thrones spel när du ser dem på listan?
Du behöver inte vara en psykolog, en konsumeras marknadsförare, eller kasino operatör för att inse det. Lyckligtvis, du behöver inte vara en hardcore spelare att vet hur att välja en vinnande slot maskinen heller. Det är vad denna artikel är för!
Utvecklare med slots som har populära märken betalas en vacker slant att använda namnet. Så, de kommer inte låta dig gå lågt med insatserna. Och dessa spel inte kommer att vara det enklaste att slå antingen.
Medan casino och utvecklare har satsat mycket på de namn du ser på skärmen, du är den som kan göra det värt investeringen. Eller inte.
Slot att spela istället för märkesvaror dem: pamplona
Vad är så tilltalande med märkesvaror slots? Kända namn och ansikten. Berättelserna bakom spelen och de karaktärer som vi alla vet och kärlek.
Kan du ha allt detta i en icke-märkesvaror slot?
Ta pamplona slot maskinen, till exempel.
Detta IGT slot handlar om spanien, tjurar, och matadorer. En unik tradition förvandlas till en spännande spelautomat.
På ett sätt, det är ett "varumärke", eftersom pamplona tjurrusning " - festivalen är känd över hela världen. Och det är mer kända än några faktiska varumärken, för att vara ärlig.
Men att använda detta tema, utvecklarna inte har att betala som de gör för de varumärken. Således utbetalningar är vägen bättre.
Slot har fem hjul och 1024 vinstlinjer. Matador-symbolen fungerar som wild och bull är en scatter. Tre scatters kan utlösa el toro bonus där kan du välja om ditt val av free spins.
7. Dra nytta av gratis spins
Hur man vinner på slots med free spins när det finns hundratals dolda regler och villkor för uttag?
Den omsättningskrav kan ta det roliga i att spela slots med free spins. Ingen hävdar det. Men det finns fortfarande free spins bonusar som kan vara värt din tid.
Den satsning-gratis bonus erbjudanden.
På ett begränsat antal online-kasinon som du får satsa free spins utan insättning om registrering (ja, ingen insättning krävs för att spela). Och med no strings attached till dem.
Det finns ingen gräns på vinster, kan du ta reda på allt du vill, när du vill, och det är ingen satsning krav. Hur bra är att?
Slot att spela med free spins: pyramid strävan efter odödlighet
Från pamplona till egypten. Du kan resa över hela världen med slots. Och rätt free spins välkomstbonus!
Den pyramid: strävan efter odödlighet slot har fem hjul, 720 vinstlinjer, och RTP på 96.4%. Detta spel tar dig till forntida egypten och ger dig möjlighet att utforska de dolda och mystiska världen av faraoner, gudar. Och pyramiderna, naturligtvis.
Så, hur man kan slå spelautomater?
Först och främst, det bästa sättet att slå ankomst-och avgångstider inte att fortsätta ställa fel frågor och sluta leta efter enkla hacks eller slots tips tho slå kasinot.
Om du vill ha bättre odds för att vinna på slots, du behöver:
- Välj ankomst-och avgångstider som har höga utbetalningar
- Välja slots med rätt volatilitet nivå
- Välj den slot med högsta möjliga avkastning till spelaren
- Läs recensioner av slots på casino webbplatser, forum, och reddit
- Registrera dig för att få en bonus med låga omsättningskrav
- Spela på en licensierad online casino webbplats
Även om detta kanske inte räcker för dig att slå spelautomater och plocka det vinnande slot maskinen varje gång du spelar, kommer det att hjälpa dig att vinna oftare och framför allt njuta av att spela slots är ett mycket mer!
Hur gör du för att välja en vinnande slot maskinen?
Att välja en vinnande slot maskinen och få bättre odds att vinna när du snurra hjulen, du behöver för att välja spel som erbjuder rätt kombination av vadslagning gränser, volatilitet, tillbaka-till-spelare, och omsättningskrav (om du spelar med en bonus).
Vad casino spel har den bästa chansen att vinna?
I allmänhet, blackjack är det casinospel med de bästa oddsen. I termer av slots, det bästa valet är att välja ett spel som erbjuder en avkastning-till-spelare över 97% som slot devil ' s delight (RTP: 97.7%).
De spelautomater som du hittar på reglerad casino webbplatser är inte riggad som deras random number generator (RNG) är föremål för regelbunden revision av statligt ägda spel myndigheter. Samma kontroller gäller inte för olicensierade kasinon — och det är därför du aldrig ska spela dina spel det.
Denna artikel publicerades första gången den 14 juli 2018. Senaste uppdatering: 10 januari 2020
Kampanjen presenteras på denna sida var tillgängliga vid tidpunkten för skrivandet. Med vissa casino erbjudanden förändras på daglig basis, rekommenderar vi dig att kolla på plats om det fortfarande finns tillgängliga. Också, glöm inte att läsa villkoren i sin helhet innan du accepterar en bonus.
Enkel slot maskin spel med HTML5-del 1: grunderna
Här är en översikt på hur man kan göra enkel spelautomat med HTML5. Detta visar på den grundläggande strukturen av HTML5 spel och hur man kan använda dynamiskt skapade grafik.
Spelautomat har normalt rullar med bilder och spelare bara initierar åtgärder och väntar tills hjulen stannar. 1 eller mer i en enda linje brukar bestämma det vinnande skick. I det här spelet spelaren vinner om han eller hon blir mer än en guldtacka i rad.
Hur det fungerar
Slot maskin är en enkel HTML-sida som innehåller spelet kod, webfont och jquery. När det laddas det går slotgame() funktion som initierar och driver spelet.
HTML-sidan har 3 smala och höga HTML5 canvas, dessa är hjulen. De är placerade inuti div-container "rullar" som visar endast ett begränsat fönster som helst, att gömma sig resten av dukar.
På initiering, spel preloads 6 bild tillgångar. Förladdning är enkelt gjort genom att skapa image-objekt för varje tillgång och lyssna dess last event. Förspänning krävs, för annars är spelet inte kunde dra rullen dukar på initiering.
Spelet ritar bilder i slumpmässig ordning på varje duk rulle med skugga och slot separator barer.
Hjulen är inte ritas om efter detta, men när du flyttar de är helt enkelt översättas med CSS3 omvandla nedåt och när de når tröskelvärdet de flyttade tillbaka till början. Tröskeln för att återställa denna inställning är vald så att efter reset-bilderna visas på samma platser. Detta skapar illusionen av att ständigt roterande hjul. Det är därför bilder på gränserna är två gånger i rullen, så vi undvika att visa arbetsytan botten eller toppen i alla situationer.
Klicka på "toggle rullar" - knappen på övre vänstra hörnet av spelet sidan för att växla rulle synligheten när det är spinning, se rullar in action gör förklaring ovan mycket lättare att förstå
Här är bilden där rulle behållare overflow är inställd till synlig.
Spelet loop är enkel, det börjar när spelaren klickar på 'spela' och körs på varje frame animation uppdatera rulle platser baserat på spel staten och "drar" dem på skärmen, eller faktiskt som tidigare förklarats bara översätter sina platser. Resultatet är förutbestämt på varje rulle start och när varje rulle sluta, låst på rätt bild. Uppdatering loop försöker att göra den här när rätt bild ligger nära detta läge, så hoppet är inte alltför abrupt (se funktion i _check_slot slot.Js för mer information).
Varje webbläsare har fortfarande olika namn för att förvandla så initieringskod bestämmer rätt CSS namn och om webbläsaren har hårdvaruaccelererad 3d-version.
Så, låt oss se vad vi har: verktyg för design av avancerade spelautomater öka produktiviteten, minska kostnaderna skulle det inte vara bra att påskynda utvecklingen och få nya spel till marknaden snabbare, för att göra förändringar på hur man konstruerar en spelautomat